خبر فوری

 
 
ربوده شدن یک ستون نویس و تحلیلگر شیعه در شهر سرگودا
کد خبر :1958494313

13:00 1400/01/11


برچسب ها : افراد ربوده شده شیعه, پنجاب, ربوده شدن, سازمان اطلاعات پاکستان, سرگودا, سرگودھا, شیعه, شیعیان پاکستان,

سردار تنویر بلوچ معروف به دکتر ریحان ولایتی ستون نویس و تحلیلگر شیعه در شهر سرگودا به دست سازمان اطلاعات پاکستان ربوده شد.


پنجاب: به گزارش راز نیوز | سردار تنویر بلوچ معروف به دکتر ریحان ولایتی ستون نویس و تحلیلگر شیعه در شهر سرگودا به دست سازمان اطلاعات پاکستان ربوده شد. وی دو دهه قبل رئیس گروه پیشاهنگان امامیه بوده است. 

براساس گزارش، وی ساعت 2 بامداد شب گذشته طی یورش نیروهای امنیتی پاکستان به منزلش دستگیر و به مکان نامشخصی منتقل شد. پیش از این نیز افراد شیعه متعددی توسط سازمان های امنیتی ربوده شده اند درحالیکه مطالبه علمای شیعه و خانواده های افراد ربوده شده شیعه همواره آزادی افراد بیگناه از بند اسارت های غیرقانونی و تحویل افراد در صورت ارتکاب جرم به مقامات قضایی بوده است.

گفتنی است ربودن افراد بدون محاکمه در دادگاه ها یک کار غیرقانونی و غیر انسانی می باشد درحالیکه سازمان های امنیتی پاکستان بدون توجه به این امر روزانه تعداد زیادی از افراد غیرهمسو با خود را از نقاط مختلف کشور پاکستان ربوده و بسیاری از آنها را برای مدت های طولانی در زندان های خود نگه می دارند. ناگفته نماند این ربایش اجباری درحالی صورت گرفته است که کمیته اقدام مشترک صدای افراد ربوده شده شیعه مورخ 2 آوریل برابر 13 فروردین را جهت برگزاری اعتراضات سراسری در پاکستان در اعتراض به این اقدامات ارتش و سازمان های امنیتی اعلام کرده اند. 

ارسال نظر

 
1