خبر فوری

 
 
ربوده شدن پسر یکی از رهبران ملی گرای سندی
کد خبر :1366080947

14:20 1400/03/29


برچسب ها : ایالت سند, ربوده شدن, صدای افراد ربوده شده سند, فعال ملی گرای سند,

منابع خبری سند از ربوده شدن سجاد ایوب کاندهرو، پسر ایوب کاندهرو، یکی از رهبران ملی گرای بلوچ، که از 5 سال قبل به دست نیروهای امنیتی ربوده شده بود نیز همچون پدرش مفقود شده است.


 

سند : به گزارش راز نیوز | منابع خبری سند از ربوده شدن سجاد ایوب کاندهرو، پسر ایوب کاندهرو، یکی از رهبران ملی گرای بلوچ، که از 5 سال قبل به دست نیروهای امنیتی ربوده شده بود نیز همچون پدرش مفقود شده است. 

 

سازمان صدای افراد ربوده شده سند پس از تایید این خبر بیان کرد: طی دو روز گذشته، نزدیکان سجاد ایوب پس از پرس و جو در منطقه ایستگاه قاسم آباد پاکورا، دریافتند که این جوان شب 16 ژوئن ، بعد از رسیدن به ایستگاه پاکورا مدتی را به انتظار دوست خود سپری کرد. درهمین زمان یک ماشین نیروهای رینجر و یک ماشین بدون پلاک در محل استقرار سجاد ایوب متوقف شده و با بستن چشمان سجاد ایوب بوسیله چشم بند، او را ربوده اند.
سجاد ایوب دانشجوی سال آخر دانشگاه علوم سیاسی ، از منطقه سند بود و طی 5 سال ربوده شدن پدر برای آزادی او بسیار اعتراض کرده است.
خانواده سجاد ایوب گفتند: ما از مراجع قضایی و سازمان های حقوق بشر خواستاریم تا ظلم هایی که نهاد های امنیتی علیه ما انجام داده اند را مورد توجه خود قرار دهند و افراد ربوده شده از خانواده ما را که در حصر نهاد های امنیتی هستند، سالم به ما تحویل دهند.

 

همچنین سازمان صدای افراد ربوده شده سند در بیانیه ای گفت: نهادهای امنیتی عمداً سند را تحت فشار قرار می دهند تا به بنگلادش جدید تبدیل شود. صدها فعال سیاسی ، اجتماعی و ملی گرا نیز در سند ربوده و دستگیر شده اند. اکنون سجاد کاندهرو ، فرزند پدر ربوده شده ایوب کاندهرو نیز به یکی از افراد ربوده تبدیل شده است.
گروه صدای افراد ربوده شده سند از راهپیمایی برای آزادی ربوده شدگان در شکارپور در تاریخ 30 خرداد ماه (20 ژوئن) از جمله سجاد ایوب کاندهرو خبر می دهد ، و پس از آن یک حرکت اعتراضی گسترده ای در سراسر سند اعلام خواهد شد.

ارسال نظر

 
1