خبر فوری

 
 
ربوده شدن روزنامه نگار منتقد دولت عربستان در ترکیه
کد خبر :476034024

09:37 1397/07/12


برچسب ها : جمال خاشقجی, دولت, روزنامه نگار, عربستان,

ربوده شدن روزنامه نگار منتقد دولت عربستان در ترکیه


استانبول:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان،روزنامه نگار معروف عربستان سعودی که سیاست های اصلاحی محمد بن سلمان را مورد انتقاد قرار داده بود پس از ورود به داخل ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول،بازنگشت.

طبق گفته خانواده و دوستان نزدیک جمال خاشقجی روزنامه نگار عربستانی، وی را به دلیل انتقاد از سیاست ها و اقدامات بن سلمان بازداشت نموده اند.
این روزنامه نگار عربستانی به آمریکا مهاجرت نموده و در حال حاضر با خبرگزاری معروف آمریکا واشنگتن پست در حال همکاری بود و این خبرگزاری نیز ربوده شدن وی را تائید کرده است.
نامزد جمال خبر داده است که وی ظهر روز گذشته وارد کنسولگری عربستان واقع در استانبول شده بود و پس از آن بازنگشت.
وی گفت:ما برای انجام امور مربوط به گذرنامه به کنسولگری مراجعه کردیم،اما به من اجازه ورود به ساختمان کنسولگری داده نشد و تلفن همراه وی نیز نزد من است.
دولت ترکیه نیز خبر داده است:طبق اطلاعات ما،جمال خاشقجی تاکنون در کنسولگری حضور دارد.
وزارت امور خارجه آمریکا با اظهار نگرانی از ربوده شدن این شهروند عربستانی گفت:ما در حال بررسی این اتفاق هستیم و در صورتی که وی را به دلیل شغل و پیشه وی و فعالیت های تحت آن بازداشت نموده اند،این اقدام بسیار اشتباه و باعث تنفر است.
جمال خاشقجی مشاور سابق پادشاه سعودی بوده است که سیاست ها اصلاحی و عملی نمودن برنامه 2030 در عربستان توسط بن سلمان را مورد انتقاد قرار داد و پس از آغاز سرکوب های دولت سعودی به آمریکا مهاجرت نمود.
زمانی که حکومت سعودی اقدام به ایجاد تغییرات جدید مینماید،دست به برخورد شدید با منتقدین و سرکوب آنان میپردازد و روز به روز بر شدت آن افزوده میشود.
جمال خاشقجی که مدیریت سابق روزنامه الوطن را به عهده داشت،همراه با انتقاد از سیاست های دولت عربستان،نسبت به بهبود اوضاع در عربستان ابراز علاقه نشان میداد.

2916930

ارسال نظر

 
1