خبر فوری

 
 
ربوده شدن بیش از 50 شهروند آزادی خواه سندی به دست سرویس های اطلاعاتی پاکستان
کد خبر :733039197

12:23 1399/04/01


برچسب ها : ارتش انقلابی سندهو دیش, پلیس ایالت سند, جبهه ملی زنده باد سند, جسقم, جنبش ملی زنده باد سند, سازمان اطلاعات پاکستان, سرویس های اطلاعاتی پاکستان, نیروهای رنجرز,

انجمن صدای ربوده شدگان سند روز گذشته در بیانیه مطبوعاتی خود از ربوده شدن بیش از 50 شهروند آزادی خواه سندی به دست سرویس های اطلاعاتی پاکستان در نقاط مختلف ایالت سند خبر داد.


 

سند: به گزارش راز نیوز| انجمن صدای ربوده شدگان سند روز گذشته در بیانیه مطبوعاتی خود از ربوده شدن بیش از 50 شهروند آزادی خواه سندی به دست سرویس های اطلاعاتی پاکستان در نقاط مختلف ایالت سند خبر داد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سخنگوی انجمن صدای ربوده شدگان سند در این بیانیه اظهار داشت: طبق آخرین اطلاعات دریافتی از نقاط مختلف ایالت سند تاکنون بیش از 50 شهروند آزادی خواه سندی به دست سرویس های اطلاعاتی پاکستان بازداشت و ناپدید شده اند.

ماموران سرویس های اطلاعاتی شب گذشته طی عملیاتی در محله سید شهر دوکری از توابع استان لارکانه واقع در ایالت سند به منزل برادر، خواهر، عمو و دیگر اقوام اصغر شاه از رهبران آزادی خواه سندی یورش برده و زنان و کودکان را مورد اذیت و آزار قرار دادند.

ماموران سرویس های اطلاعاتی که در جستجوی اصغر شاه به این منازل یورش برده بودند پس از نیافتن وی، زاهد شاه پسر عموی وی، امداد شاه برادر زاده وی و راشد شاه شوهر خواهر وی را با ضرب و شتم بازداشت نموده و سپس ناپدید کردند.

ماموران سرویس های اطلاعاتی همچنین با همکاری نیروهای رنجرز و پلیس طی عملیاتی با یورش به منزل برادر ذوالفقار خاصخیلی رهبر ملی گرای سند به شکستن وسایل منزل پرداخته و اعضای خانواده از جمله پدر مسن و زنان بی دفاع را مورد اذیت و آزار قرار داده و امتیاز خاصخیلی برادر کوچک ذوالفقار خاصخیلی را پس از ضرب و شتم بازداشت و ناپدید نمودند.

نیروهای رنجرز و پلیس به همراه ماموران سرویس های اطلاعاتی در عملیاتی در روستای بلرجی واقع در نزدیکی منطقه موهنجو دارو استان لارکانه حفیظ پیرزاد رهبر اسبق «فدراسیون دانشجویان زنده باد سند» را مورد ضرب و شتم قرار داده و به همراه خود بردند، علاوه بر این نیروهای امنیتی با یورش به روستای محراب پور از توابع بخش باقرانی استان لارکانه عاشق، توفیق و فهیم جتوئی سه برادر یک رهبر ملی گرای سند به نام احمد انقلابی را بازداشت و ناپدید نمودند.

همچنین اسرار گوتو، کاشف گوتو و اختر بوزدار از اعضای وابسته به گروه های آزادی خواه سند نیز در شهر گوتکی و علی بتی از منطقه چپل سن سیتی شهر کراچی به دست نهادهای اطلاعاتی ربوده شدند.

سخنگوی انجمن صدای ربوده شدگان سند با محکوم نمودن این اقدام نهادهای حکومتی در بازداشت و ناپدید نمودن شهروندان سندی اظهار داشت: شرایط حاضر حاکی از وخامت بیش از پیش اوضاع در ایالت سند می باشد و ما خواستار پیگیری این اقدام توسط سازمان های مدافع حقوق بشر هستیم.

لازم به ذکر است ربوده شدن تعداد قابل توجهی از رهبران ملی گرای سند به دست نهادهای امنیتی و سرویس های اطلاعاتی پس از حمله همزمان گروه ارتش انقلابی سندو دیش به خودروی نیروهای رنجرز در شهرهای کراچی و گوتکی و جان باختن 4 تن از نظامیان رنجرز صورت گرفت.

ارسال نظر

 
1