خبر فوری

 
 
ربودن یکی از رهبران جمعیت اهل حدیث بلوچستان در شهر کراچی توسط نیروهای پلیس
کد خبر :345982090

20:26 1401/05/24


برچسب ها : اهل حدیث, ایالت بلوچستان, ایالت سند, پلیس کراچی, دانشجویان, دانشجویان بلوچ, ربودن, ربودن افراد, ربودن افراد بلوچ, ناپدید شدن اجباری,

شیخ ایاز ساکن تگران یکی از رهبران جمعیت اهل حدیث بلوچستان نیمه شب جمعه 21 مرداد (12 اوت) توسط نیروهای پلیس شهر کراچی دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل گردید.


 

سند: به گزارش راز نیوز | شیخ ایاز ساکن تگران یکی از رهبران جمعیت اهل حدیث بلوچستان نیمه شب جمعه 21 مرداد (12 اوت) توسط نیروهای پلیس شهر کراچی دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل گردید.

بر اساس جزئیات، شیخ ایاز سال ها بدلیل درمان سرطان خون به شهر کراچی رفت و آمد می کرد، در آخرین سفر او به کراچی، نیروهای پلیس این شهر وی را از هتلی در منطقه لیاری شهر کراچی در ساعت 2 بامداد ربوده و بازداشت کردند.

ایاز تگرانی یکی از بهترین علمای منطقه تربت و اساتید ارشد دانشگاه اسلامی سلفیه تربت است همچنین پس از ناپدید شدن وی، نگرانی جدی در محافل حزبی از جمله دانشجویان و پیروان به وجود آمده است.

از سوی دیگر، مولانا عبدالغنی زامرانی، سرپرست جمعیت مرکزی اهل حدیث بلوچستان در بیانیه خود گفت: اقدام ربوده شدن علما مایه نگرانی و مذموم است، علما و طلاب مدارس دینی شهروندانی صلح جو هستند و ربودن آنها موجب ناآرامی علما می شود.

وی افزود: شیخ ایاز تگرانی با داشتن بیماری یکی از عالمان دینی، واعظ و مدرس برجسته بود و در هیچ فعالیت منفی مشارکت نداشت، در این حال، دستگیری و مفقود شدن او بدون دلیل کاملاً ظالمانه است، بنابراین دولت بلوچستان و دولت سند موظف است که مولانا ایاز تگرانی را در اسرع وقت آزاد کنند، در غیر این صورت ما مجبور به اعتراض خواهیم بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: روند ناپدید شدن مردم در بلوچستان چندین دهه است که بی وقفه ادامه دارد و موجب خسارت های بزرگی شده است که فورا بایستی این اقدامات ریشه کن گردد.

ارسال نظر

 
1