خبر فوری

 
 
ربایش یک روزنامه نگار دیگر حامی عمران خان بدست آژانس های اطلاعاتی پاکستان
کد خبر :895204505

16:05 1402/03/05


برچسب ها : آژانس اطلاعات, افراد ربوده شده, خبرنگاران بدون مرز, ربایش, روزنامه نگار, سازمان امنیتی,

سمیع ابراهیم روزنامه نگار و مجری وابسته به شبکه خبری "بول نیوز" هم بدست آژانس های اطلاعاتی از اسلام آباد ربوده شد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سمیع ابراهیم روزنامه نگار و مجری وابسته به شبکه خبری "بول نیوز" هم بدست آژانس های اطلاعاتی از اسلام آباد ربوده شد. وی از حامیان عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان و از روزنامه نگارانی بود که اخیرا هیئت حاکمه نظامی را مورد انتقاد قرار داده اند.

ربایش وی توسط خانواده و پلیس اسلام آباد نیز تایید شده است.

شایان ذکر است جلسه دادگاه برای آزادی این روزنامه نگار روز گذشته پنجشنبه (4 خرداد) به ریاست قاضی عامر فاروق در دیوان عالی کشور برگزار شد. دادگاه دستور داد تا دولت فدرال درخصوص مفقود شدن این روزنامه نگار تا روز جمعه (امروز 5 خرداد) گزارش خود را ارائه دهد.

وکیل مدافع سمیع ابراهیم که از سوی علی رضا برادر این روزنامه نگار در این جلسه دادگاه حاضر شده بود، گفت: سمیع ابراهیم چهارشنبه شب درحالیکه با خودروی شخصی و به همراه راننده اش درحال بازگشت به خانه خود بود توسط تعدادی نیروی پلیس و لباس شخصی از خیابان هفتم اسلام آباد دستگیر و به مکان نامشخصی منتقل شده است.

وی افزود: آژانس تحقیقات فدرال پاکستانFIA مدتی قبل تحقیقاتی را علیه سمیع ابراهیم آغاز کرده بود که این تحقیقات پس از اعتراض، پایان یافت.

دادگاه پس از این اظهارات، به همراه پاسخ دولت فدرال نسبت به مفقودی این روزنامه نگار، از افسران مربوطه آژانس تحقیقات فدرال، بازرس کل اسلام آباد، مقامات پلیس، وزیر کشور و دفاع را نیز روز جمعه احضار کرد.

شایان ذکر است سمیع ابراهیم، سال گذشته میلادی پس از شکست جنبش عدم اعتماد علیه عمران خان، درحال انتقاد از جنبش دموکراتیک پاکستان PDM و هیئت حاکمه نظامی بود.

ناگفته نماند که پیش از سمیع ابراهیم، روزنامه نگار دیگری به نام عمران ریاض نیز از حدود دو هفته قبل مفقود شده است که بررسی این پرونده نیز در دادگاه عالی لاهور جریان دارد. گفتنی است نیروی پلیس ، عمران ریاض را درحالیکه سعی در خارج شدن از کشور پس از حوادث 9 مه داشت از فرودگاه سیالکوت دستگیر کرد. هرچند پلیس مدعی شد که وی را چند ساعت پس از دستگیری آزاد کرده است، اما عمران ریاض از زمان دستگیری به بعد مفقود می باشد.

گفتنی است پیروان عمران خان نخست وزیر اسبق مورخه 9 مه به مراکز و پایگاه های نظامی ارتش حمله کرده بودند.

عمران ریاض هم همچون سمیع ابراهیم، از یکسال گذشته دولت و هیئت حاکمه نظامی را به شدت مورد انتقاد قرار می داد. وی همچنین به عنوان حامی عمران خان هم معروف بود.

سازمان بین المللی روزنامه نگاران "گزارشگران بدون مرز" پس از ناپدید شدن عمران ریاض ابراز نگرانی کرده و بیان داشت که اگر اتفاقی برای او بیفتد، مسئولیت آن بر عهده دولت پاکستان خواهد بود.

ارسال نظر

 
1