خبر فوری

 
 
ربایش شش فوتبالیست و حمله علیه نیروهای ارتش پاکستان توسط شبه نظامیان بلوچ
کد خبر :1386434254

11:49 1402/06/20


برچسب ها : BLT, پذیرش مسئولیت حمله, تجزیه طلب, شبه نظامیان بلوچ, گروه ببر آزادی بخش بلوچ, گروه های مسلح بلوچ,

میران بلوچ سخنگوی ببرهای آزادی بخش بلوچ 6 فوتبالیست ربوده شده را از عوامل آژانس های اطلاعاتی پاکستان معرفی کرده و گفت: طی درگیری با نظامیان ارتش پاکستان، تلفاتی به دشمن وارد آوردیم.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| میران بلوچ سخنگوی ببرهای آزادی بخش بلوچ BLT از گروه های جدایی طلب مسلح در بلوچستان در بیانیه ای اظهار داشت: شبه نظامیان ما طی عملیاتی در منطقه گو بخش سوئی شهرستان دیره بگتی، 6 تن از عوامل آژانس اطلاعاتی ISI را دستگیر کردند. از بین افراد دستگیر شده، برادر یکی از آنها درجه سروانی و دیگری درجه افسر ارشد را در آژانس اطلاعاتی ISI دارد.

وی تصریح داشت، افرادی که در رسانه ها به عنوان فوتبالیست معرفی شده اند، در حقیقت از عناصر فعال آژانس اطلاعات پاکستان موسوم به ISI می باشند که در ربایش و شهادت مردم بیگناه در شهرستان دیره بگتی به طور مستقیم دست دارند.

وی در ادامه پیام با پرداختن به درگیری شبه نظامیان این سازمان با نیروهای امنیتی ، اظهار داشت: ارتش پاکستان از صبح روز یکشنبه 19 شهریور عملیات گسترده ای را در زین کوه، سوئی، اوچ و حوالی آن آغاز کرد که در طول روز گذشته ادامه داشت. نیروهای بی ال تی بر بلندی های زین کوه درحالی نیروهای ارتش را مورد حمله قرار دادند که آنها مشغول انجام عملیات بودند، در این حمله تعدادی از نظامیان کشته و زخمی شدند درحالیکه این عملیات با سه هلیکوپتر پشتیبانی می شد؛ براساس اطلاعات به دست رسیده، درپی هدف قرار گرفتن یکی از هلیکوپتر ها توسط شبه نظامیان بلوچ، این بالگرد پیش از رسیدن به پایگاه سوئی، سقوط کرده و منهدم شد.

سخنگو در ادامه گفت: در این عملیات 8 هلیکوپتر درحال انجام ماموریت و مستقر کردن نیروهای ارتش در نقاط مختلف هستند. وی افزود: در نقاطی که عملیات جریان دارد، نیروهای ما نیز آمادگی کامل برای برخورد با دشمن را دارند و در صورت هرگونه پیشروی ارتش دشمن، با پاسخ کوبنده ای مواجه خواهد شد.

ارسال نظر

 
1