خبر فوری

 
 
رایزنی وندی شرمن با شاه محمود قریشی در اسلام آباد
کد خبر :1483913682

13:04 1400/07/16


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, دستیار معاون وزیر امور خارجه آمریکا, روابط دوجانبه, سهیل محمود, شاه محمود قریشی, معاون وزیر امور خارجه آمریکا, معاون وزیر امور خارجه پاکستان, وندی شرمن,

خانم وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا برای آسیای جنوبی و میانه امروز با حضور در ساختمان وزارت امور خارجه پاکستان با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان دیدار و به رایزنی در امور مهم پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| خانم وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا برای آسیای جنوبی و میانه امروز با حضور در ساختمان وزارت امور خارجه پاکستان با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان دیدار و به رایزنی در امور مهم پرداخت.

براساس گزارش، در این دیدار همچنین آقای دونالد لو دستیار معاون برای آسیای جنوبی و میانه آمریکا و سهیل محمود معاون وزارت امور خارجه پاکستان و دیگر افسران حضور داشتند.

در دیدار علاوه بر امور مهم دوجانبه، در خصوص افغانستان و امنیت منطقه ای نیز گفتگو صورت گرفت. معاون وزارت خارجه ایالات متحده ضمن ابراز تاسف و ناراحتی عمیق از جان باختن شهروندان بلوچ پاکستانی در حادثه زلزله، با تاکید بر ضرورت حل مسالمت آمیز مساله افغانستان، گفت: قدردان زحمات پاکستان در زمینه همکاری بابت خارج کردن شهروندان آمریکایی و غیره از افغانستان و تلاش های مداوم به منظور صلح در منطقه، هستیم.

وندی شرمن پیشرفت صورت گرفته در مذاکرات دوجانبه در زمینه تغییرات آب و هوایی و انرژی جایگزین میان دو کشور را مورد ستایش قرار داد.  

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با بیان اینکه در مواضع پاکستان و آمریکا هماهنگی وجود دارد و ابراز امیدواری از اینکه سیستم جدید در افغانستان به همراه صلح و ثبات برای بهبودی مردم افغانستان فعالیت خواهد کرد، افزود: یک دولت نماینده مردم افغانستان و یک دولت گسترده می تواند یک شریک قابل اعتمادی برای جامعه بین المللی باشند. وی اظهار داشت: وضعیت کنونی مستلزم مشارکت مثبت جامعه بین المللی در جهت تامین منابع انسانی و مالی و اقدامات مشخص برای ایجاد یک اقتصاد پایدار برای کاهش رنج مردم افغانستان است. پاکستان خواستار برپایی روابط پایدار، طولانی مدت و گسترده با ایالات متحده جهت همکاری اقتصادی، گسترش روابط منطقه ای و برپایی صلح در منطقه، است.

وزیر خارجه پاکستان، گفت: روند گفتگوی منظم و سیستماتیک بین پاکستان و ایالات متحده برای توسعه منافع متقابل و همچنین اهداف مشترک منطقه ای ضروری است.

ارسال نظر

 
1