خبر فوری

 
 
رایزنی وزیر امور خارجه پاکستان با همتای ایرانی خود در چین
کد خبر :1971041625

14:15 1401/01/10


برچسب ها : پاکستان و ایران, پکن, حسین امیرعبداللهیان, شاه محمود قریشی, وزیر امور خارجه ایران, وزیر امور خارجه پاکستان,

وزیر امور خارجه پاکستان که با هدف شرکت در نشست افغانستان در پکن حضور دارد، امروز چهارشنبه با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود به دیدار و رایزنی پرداخت.


پکن: به گزارش راز نیوز| وزیر امور خارجه پاکستان که با هدف شرکت در نشست افغانستان در پکن حضور دارد، امروز چهارشنبه با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود به دیدار و رایزنی پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، قریشی و امیرعبداللهیان در این دیدار پیرامون مناسبات دوجانبه میان اسلام آباد و تهران و دیگر موضوعات مورد علاقه مشترک به بحث و رایزنی پرداختند.

وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار از همتای ایرانی خود برای حمایت از قطعنامه امنیت منطقه ای تقدیر نمود و افزود: دو کشور دارای روابط مستحکم برادرانه مبتنی بر ارزش های مشترک تاریخی، فرهنگی و مذهبی هستند، مناسبات دو کشور در حال تقویت روز افزون است، تبادل هیئت های عالی رتبه میان دو کشور و افزایش تعاملات دوجانبه در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی و دفاعی نشان دهنده تعمیق روابط میان پاکستان و ایران می باشد.

وی در ادامه از حمایت های بی بدیل و مستمر ایران از مواضع اسلام آباد در قبال مسئله کشمیر تقدیر کرد و گفت: ما خواهان تبدیل روابط خود با ایران به سطح مشارکت تجاری هستیم.

شاه محمود قریشی همچنین بر لزوم برگزاری فوری بیست و یکمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی پاکستان و ایران تاکید کرد و از تکمیل 85 درصدی بازارچه مرزی در گذرگاه مرزی مند پشین خبر داد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران نیز در این دیدار برگزاری موفقیت آمیز نشست سازمان همکاری های اسلامی را به شاه محمود قریشی تبریک گفت.

ارسال نظر

 
1