خبر فوری

 
 
رایزنی وزیر امور خارجه پاکستان با همتای اماراتی خود
کد خبر :816007242

14:25 1400/01/31


برچسب ها : بازپرداخت وام, پاکستان و امارات متحده عربی, شاه محمود قریشی, عبدالله بن زاید آل نهیان, وزیر امور خارجه امارات متحده عربی, وزیر امور خارجه پاکستان,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه دیدارهای خود با مقامات مختلف امارات متحده عربی در سفر به این کشور با شیخ عبدالله بن زید آل نهیان همتای اماراتی خود دیدار و گفتگو نمود.


ابوظبی: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قرشی وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه دیدارهای خود با مقامات مختلف امارات متحده عربی در سفر به این کشور با شیخ عبدالله بن زید آل نهیان همتای اماراتی خود دیدار و گفتگو نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده از سوی دفتر وزارت امور خارجه پاکستان، دو طرف در این دیدار پیرامون گسترش روابط دوجانبه در زمینه های مختلف اقتصادی و سیاسی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در جریان این دیدار از اقدامات دولت ابوظبی در حمایت از جامعه شهروندان پاکستانی مقیم امارات به ویژه قشر کارگر در زمان شیوع کرونا تقدیر نمود و بر ضرورت حل فوری مسائل پیش روی شهروندان پاکستانی در زمینه دریافت روادید ورود به امارات متحده تاکید نمود.

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه از همتای اماراتی خود برای سفر به پاکستان دعوت به عمل آورد، وزیر امور خارجه امارات متحده با تقدیر از دعوت همتای پاکستانی خود آن را پذیرفت.

وی استقبال گرم و پر شور مقامات اماراتی از هیئت پاکستانی را به عنوان گامی مثبت در جهت تقویت مناسبات و گسترش سطح همکاری های دوجانبه میان دو کشور توصیف نمود و گفت: پاکستان برای حضور در نمایشگاه بین المللی اکسپو 2020 دبی مصمم و آماده است.

قریشی در بخش دیگر دیدار با همتای اماراتی خود وی را از اقدامات ضد انسانی دهلی نو علیه مردم جامو و کشمیر و نقض حقوق بشر در این منطقه آگاه ساخت.

وزرای امور خارجه پاکستان و امارات متحده عربی علاوه بر این پیرامون امور مختلف مربوط به روند صلح افغانستان و دیگر موضوعات مورد علاقه منطقه ای و بین المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان پس از این دیدار از با تمدید مهلت بازپرداخت بدهی 2 میلیارد دلاری اسلام آباد به امارات متحده عربی خبر داد و از وزیر امور خارجه امارات متحده عربی بابت این حسن نیت نسبت به دولت اسلام آباد تقدیر نمود و آن را نشانه ای در جهت رشد روابط دوجانبه میان پاکستان و امارات متحده عربی توصیف نمود.

ارسال نظر

 
1