خبر فوری

 
 
رایزنی وزیر امور خارجه عراق و رئیس جمهور پاکستان در خصوص گسترش همکاری های دوجانبه
کد خبر :1902293833

12:49 1400/05/21


برچسب ها : پاکستان و عراق, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, فواد حسین, وزیر امور خارجه عراق,

دکتر فواد حسین وزیر امور خارجه عراق که در صدر هیئت عالی رتبه سیاسی به پاکستان سفر نموده است، روز گذشته با حضور در کاخ ریاست جمهوری پاکستان با دکتر عارف علوی دیدار نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دکتر فواد حسین وزیر امور خارجه عراق که در صدر هیئت عالی رتبه سیاسی به پاکستان سفر نموده است، روز گذشته با حضور در کاخ ریاست جمهوری پاکستان با دکتر عارف علوی دیدار نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، در این دیدار دو طرف پیرامون اوضاع مختلف سیاسی و امنیتی منطقه و دیگر موضوعات مشترک مورد علاقه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در این دیدار با تاکید بر اهمیت روابط دوستانه با عراق ابراز داشت: دو کشور دارای روابط دوستانه مبتنی بر ارزش های مشترک فرهنگی و مذهبی می باشند که از اهمیت بالایی برای اسلام آباد برخوردار است، پاکستان و عراق نیازمند توسعه سطح همکاری ها در زمینه های مختلفی همچون بخش تجاری و فرهنگی برای تقویت روابط دوجانبه هستند.

وی با بیان اینکه پاکستان به صورت همه جانبه از حاکمیت، وحدت سیاسی و تمامیت ارضی حمایت نمود افزود: پاکستان می تواند در زمینه تامین نیروی آموزش دیده و ماهر برای بازسازی عراق، پزشکان و مهندسان را به عراق اعزام نماید.

رئیس جمهور پاکستان خاطرنشان کرد: پاکستان و عراق نیازمند گسترش بیش از پیش سطح همکاری های دوجانبه در بخش دفاعی در جهت منافع مشترک هستند.

وی همچنین از وزیر امور خارجه عراق برای تسهیل در ارائه روادید به زائران پاکستانی و همچنین فراهم نمودن تسهیلات لازم در مدت زمان حضورشان در عراق خواستار انجام اقدامات موثر شد.

دکتر عارف علوی در بخش دیگری از اظهارات خود در دیدار با وزیر امور خارجه عراق وی را از اقدامات غیر قانونی هند در منطقه اشغالی جامو و کشمیر و جنایت های ارتش هند علیه مسلمانان این منطقه آگاه ساخت و بر لزوم انجام اقدامات موثر از سوی جامعه جهانی برای تحت فشار قرار دادن دهلی نو جهت متوقف نمودن اقدامات ضد انسانی در جامو و کشمیر و اعطای تعیین سرنوشت به مردم این منطقه مطابق با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد.

دکتر فواد حسین وزیر امور خارجه عراق نیز در جریان این دیدار ابراز داشت: عراق پاکستان را به عنوان یک کشور ویژه و با اهمیت در منطقه می داند و خواهان توسعه بیش از پیش روابط خود با پاکستان در زمینه های مختلف مورد علاقه طرفین به ویژه در بخش های دفاعی، فرهنگی و تجاری است.

وی خاطرنشان کرد: ما دستورات لازم به سفارت خود در اسلام آباد برای تسهیل در صدور روادید برای زائران عراقی را صادر کرده ایم.

وزیر امور خارجه عراق همچنین از دولت پاکستان برای آموزش دیپلمات های عراقی تقدیر و تشکر نمود و به نمایندگی از مقامات ارشد عراق برای ملت و دولت پاکستان آرزوی موفقیت روز افزون و سلامتی نمود.

لازم به ذکر است دکتر فواد حسین وزیر امور خارجه عراق با دعوت همتای پاکستانی خود روز گذشته در سفری دو روزه وارد اسلام آباد شد.

وی در نخستین روز سفر خود به پاکستان با شاه محمود قریشی همتای پاکستانی خود در سطح هیئت های دوجانبه به دیدار و رایزنی پرداخت.

ارسال نظر

 
1