خبر فوری

 
 
رایزنی وزیر امور خارجه سوئیس با سپهبد انعام حیدر ملک پیرامون مدیریت بحران و بلایای طبیعی
کد خبر :1102069860

15:41 1402/04/18


برچسب ها : پاکستان و سوئیس, دیدار, رئیس اداره ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان, رئیس سازمان مدیریت بلایای طبیعی پاکستان, رایزنی, سپهبد انعام حیدر ملک, وزیر امور خارجه سوئیس,

ایگنازیو کاسیس وزیر امور خارجه سوئیس پس از گفتگو با نخست وزیر پاکستان با سپهبد (بازنشسته) انعام حیدر ملک رئیس سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی این کشور دیدار و رایزنی کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | ایگنازیو کاسیس وزیر امور خارجه سوئیس پس از گفتگو با نخست وزیر پاکستان با سپهبد (بازنشسته) انعام حیدر ملک رئیس سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی این کشور دیدار و رایزنی کرد.

بر اساس جزئیات، وزیر امور خارجه سوئیس ضمن بازدید از سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان با سپهبد (بازنشسته) انعام حیدر ملک رئیس این سازمان در خصوص جنبه های مختلف مقابله با بلایا و همکاری دو کشور در زمینه مدیریت بحران گفتگو و تبادل نظر نمود.

در ادامه انعام حیدر ملک بر اهمیت مشارکت مردم محلی در زمینه مقابله با بلایای طبیعی تاکید کرد و هیئت سوئیسی را از اقدامات و تمرینات این سازمان جهت آمادگی برای مقابله با این امر آگاه و مطلع ساخت.

وی همچنین بر لزوم جلب حمایت دانشگاه های منطقه برای تدوین توصیه های سیاستی موثر در سطح ملی و جهانی، همکاری بخش تحقیقاتی برای کاهش خطر بلایا و افزایش دامنه صلاحیت پافشاری نمود.

در همین حال، وزیر امور خارجه سوئیس از توافق حاصل شده میان دو کشور جهت افزایش همکاری ها در زمینه مدیریت بلایای طبیعی تشکر و قدردانی به عمل آورد.

وی همچنین ضمن اشاره بر تشابهات موجود در مشکلات میان دو کشور، بر اهمیت اصول فنی در برخورد با مدیریت بلایا و مدیریت ریسک تاکید کرد.

ایگنازیو کاسیس وزیر امور خارجه سوئیس در دیدار با انعام حیدر ملک، دستاوردها و پیشرفت های پاکستان در زمینه مدیریت بحران و بلایای طبیعی را مورد تمجید و ستایش قرار داد و خواستار بررسی راه حل های مشترک و فرصت های همکاری میان دو کشور شد.

ارسال نظر

 
1