خبر فوری

 
 
رایزنی وزرای امور خارجه پاکستان و فلسطین در خصوص مناسبات دوجانبه و موضوعات منطقه ای
کد خبر :761180603

16:59 1400/03/28


برچسب ها : پاکستان و فلسطین, شاه محمود قریشی, مجمع دیپلماسی آنتالیا, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه فلسطین,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان که به منظور شرکت در نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا در ترکیه به سر می برد، با دکتر ریاض المالکی همتای فلسطینی خود دیدار و گفتگو نمود.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان که به منظور شرکت در نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا در ترکیه به سر می برد، با دکتر ریاض المالکی همتای فلسطینی خود دیدار و گفتگو نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در این دیدار پیرامون مناسبات دوجانبه و دیگر موضوعات سیاسی و امنیتی منطقه و بین الملل به بحث و تبادل نظر پرداختند.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان نیز در این دیدار ابراز داشت: مسئله فلسطین باعث بی ثباتی در منطقه خاورمیانه است، پاکستان حامی حل مسئله فلسطین از طریق تشکیل دو دولت مستقل بر مبنای وضعیت مرزی پیش از سال 1967 و مطابق با قطعنامه های سازمان ملل متحد است.

وی با بیان اینکه پاکستان از حق خود مختاری و حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین حمایت می کند، وزیر امور خارجه فلسطین را از تلاش های دیپلماتیک اسلام آباد در خصوص برپایی ثبات در فلسطین آگاه ساخت و از نقش سازمان همکاری اسلامی و لیگ عرب در این زمینه تمجید نمود.

قریشی در بخش دیگری از اظهارات خود در دیدار با همتای فلسطینی خود، پیام دوستانه نخست وزیر و مردم پاکستان برای مردم و دولت فلسطین را به وی ابلاغ نمود.

وزیر امور خارجه پاکستان در پایان یک پیراهن که در متنی با مضمون «ای سرزمین فلسطین...من آماده ام» نگاشته شده بود را به وزیر امور خارجه فلسطین هدیه داد.

دکتر ریاض المالکی وزیر امور خارجه فلسطین در جریان این دیدار همتای پاکستانی خود را از اوضاع امنیتی فلسطین آگاه ساخت و از تلاش های دیپلماتیک پاکستان در عرصه منطقه ای و بین المللی تقدیر و از مواضع صریح پاکستان در حمایت از مسئله فلسطین تمجید نمود.

ارسال نظر

 
1