خبر فوری

 
 
رایزنی وزرای امور خارجه پاکستان و عربستان در خصوص مناسبات دوجانبه و موضوعات منطقه ای
کد خبر :29117426

13:32 1400/02/18


برچسب ها : پاکستان و عربستان سعودی, جده, شاه محمود قریشی, فیصل بن فرحان آل سعود, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه عربستان سعودی,

وزرای امور خارجه پاکستان و عربستان سعودی در دیدار با یکدیگر در شهر جده عربستان در زمینه مناسبات دوجانبه دوستانه میان اسلام آباد و ریاض به بحث و تبادل نظر پرداختند.


جده: به گزارش راز نیوز| وزرای امور خارجه پاکستان و عربستان سعودی در دیدار با یکدیگر در شهر جده عربستان در زمینه مناسبات دوجانبه دوستانه میان اسلام آباد و ریاض به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان که در همراهی با نخست وزیر پاکستان به عربستان سعودی سفر نموده است، با شاهزاده فیصل بن فرحان وزیر خارجه این کشور در جده دیدار نمود.

دو طرف در این دیدار پیرامون گسترش همکاری های دوجانبه در زمینه های مختلف به گفتگو پرداختند و  زمینه های موجود برای تقویت مناسبات دوجانبه و دیگر موضوعات منطقه ای و بین المللی را مورد بررسی قرار دادند.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار از همتای عربستانی خود به دلیل حمایت های ریاض در بسترهای بین المللی تقدیر نمود و بر ضرورت تقویت همکاری های دوجانبه میان پاکستان و عربستان سعودی در بخش های مختلفی همچون تجارت، سرمایه گذاری و توسعه زیرساخت ها و همچنین بخش انرژی و گردشگری تاکید نمود.

وزرای امور خارجه پاکستان و عربستان در ادامه این دیدار برپایی شورای عالی هماهنگی عربستان و پاکستان را اقدامی خوشایند عنوان نموده و نسبت به استفاده موثر از این شورا برای مستحکم سازی سطح روابط دو کشور در تمام زمینه ها اعلام آمادگی نشان دادند.

وزیر امور خارجه پاکستان در بخش دیگری از دیدار با همتای سعودی خود بر ضرورت حل مشکلات موجود در زمینه صدور روادید برای شهروندان پاکستانی تاکید ورزید.

وی در ادامه وزیر امور خارجه عربستان سعودی را از اقدامات ارتش هند در منطقه اشغالی جامو و کشمیر و همچنین تلاش های صلح آمیز پاکستان در جهت پیشبرد روند صلح افغانستان و برپایی ثبات و آرامش در این کشور آگاه ساخت.

قریشی با تمجید از اقدامات ریاض برای برپایی صلح و ثبات و همچنین توسعه منطقه از همتای عربستانی خود برای سفر به پاکستان دعوت به عمل آورد.

ارسال نظر

 
1