خبر فوری

 
 
رایزنی وزرای امور خارجه پاکستان و دانمارک در خصوص مناسبات دوجانبه
کد خبر :1131264680

09:38 1399/04/13


برچسب ها : پاکستان و دانمارک, شاه محمود قریشی, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه دانمارک, یپه کوفود,

وزرای امور خارجه پاکستان و دانمارک در ارتباط تصویری با یکدیگر در خصوص مناسبات دوجانبه و گسترش همکاری های اقتصادی میان دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزرای امور خارجه پاکستان و دانمارک در ارتباط تصویری با یکدیگر در خصوص مناسبات دوجانبه و گسترش همکاری های اقتصادی میان دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در جریان ارتباط تصویری با جیب کوفود همتای دانمارکی خود با وی درباره مسائل مختلف دوجانبه و راهکارهای مقابله با شیوع ویروس کووید-19 بحث و گفتگو نمود.

وزیر امور خارجه دانمارک در این گفتگوی تصویری با ابراز تاسف نسبت به جان باختن تعدادی از نیروهای حفاظتی در جریان حمله مسلحانه به ساختمان بورس اوراق بهادار پاکستان در کراچی مراتب تسلیت دولت دانمارک را به وزیر امور خارجه پاکستان ابلاغ کرد.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان نیز با ابراز تاسف در خصوص تلفات جانی در پی شیوع ویروس کرونا در دانمارک، تلاش ها و اقدامات صورت گرفته از سوی دولت دانمارک در جهت مقابله با کووید-19 را مورد تحسین قرار داد.

وی در ادامه این گفتگو همتای دانمارکی خود را از اقدامات صورت گرفته از سوی دولت پاکستان برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا آگاه ساخت و ابراز داشت: مقابله با تاثیرات سوء اقتصادی ویروس کرونا برای کشورهای در حال توسعه همچون پاکستان چالش بسیار بزرگی به شمار می رود.

وی افزود: نخست وزیر پاکستان به منظور مقابله با تاثیرات اقتصادی شیوع ویروس کرونا و ثبات بخشیدن به اقتصاد کشورهای در حال توسعه طرح ارائه تسهیلات در زمینه بازپرداخت بدهی را پیشنهاد داده است تا این کشورهای امکانات و منابع مالی خود را صرف مقابله با شیوع ویروس کووید-19 و حفظ جان شهروندان خود نمایند.

شاه محمود قریشی با تقدیر از حمایت دانمارک از پاکستان در زمینه جی اس پی پلاس و اف ای تی اف خاطرنشان کرد: پاکستان تمام اقدامات لازم برای عمل به شرایط اعلام شده از سوی اف ای تی اف است.

وی در ادامه با اشاره به موضوع گواهینامه های جعلی خلبانان هواپیماهای مسافربری خط بین المللی پاکستان گفت: بیشتر خلبانان شرکت هواپیمایی بین المللی پاکستان مدارک و گواهینامه های خود را به صورت رسمی و قانونی دریافت نموده اند اما به منظور حفظ جان مسافران اصلاحاتی بر اساس ضوابط و معیارهای بین المللی آغاز شده است.

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه این گفتگوتصریح کرد: پاکستان تحت مسئولیت مشترک خود تلاش های مخلصانه ای برای ایجاد صلح در افغانستان انجام داده است و دستاوردهای قابل توجهی در این زمینه حاصل شده است.

وزرای امور خارجه دو کشور با خوشایند خواند توافق صورت گرفته میان آمریکا و طالبان افغانستان، آن را برای امنیت پایدار و ایجاد فضای اعتماد میان دو طرف بسیار با اهمیت دانستند.

وزیر امور خارجه دانمارک نیز با تمجید از طرح پیشنهادی نخست وزیر پاکستان در خصوص بازپرداخت بدهی های خارجی کشورهای در حال توسعه گفت: ما با حفظ تدابیر حفاظتی و پروتکل های بهداشتی در حال از سرگیری مجدد فعالیت های روزمره هستیم.

ارسال نظر

 
1