خبر فوری

 
 
رایزنی وزرای امور خارجه پاکستان و ترکیه در خصوص صلح افغانستان در حاشیه نشست قلب آسیا در دوشنبه
کد خبر :1450489366

10:24 1400/01/10


برچسب ها : پاکستان و ترکیه, تاجیکستان, دوشنبه, روند صلح افغانستان, شاه محمود قریشی, قلب آسیا, مولود چاوش اوغلو, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه ترکیه,

وزرای امور خارجه پاکستان و ترکیه در حاشیه نشست «قلب آسیا-روند استانبول» در خصوص مسائل مختلف مربوط به روند صلح افغانستان و راهکارهای سیاسی برپایی صلح در افغانستان به بحث و تبادل نظر پرداختند.


دوشنبه: به گزارش راز نیوز| وزرای امور خارجه پاکستان و ترکیه در حاشیه نشست «قلب آسیا-روند استانبول» در خصوص مسائل مختلف مربوط به روند صلح افغانستان و راهکارهای سیاسی برپایی صلح در افغانستان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان و مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه که در صدر هیئت های عالی رتبه به منظور شرکت در نهمین نشست "قلب آسیا" با محوریت صلح افغانستان در دوشنبه پایتخت تاجیکستان به سر می برند در زمینه موضوعات مختلف مربوط به صلح افغانستان و مناسبات دوجانبه اسلام آباد_آنکارا و دیگر موضوعات منطقه ای به بحث و تبادل نظر پرداختند.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در جریان این دیدار با بیان اینکه روابط و مناسبات پاکستان و ترکیه مبتنی بر ارزش های مشترک مذهبی، فرهنگی و تاریخی می باشد اظهار داشت: برپایی شورای سطح عالی روابط استراتژیک میان پاکستان و ترکیه، روابط دو کشور را به همکاری استراتژیک تبدیل نموده است.

قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار تصریح کرد: اسلام آباد معتقد است برپایی صلح پایدار در افغانستان در گرو مذاکرات جامع سیاسی میان رهبران افغان است.

وی افزود: پاکستان به همکاری های دوستانه و اقدامات صلح آمیز خود در جهت برپایی صلح و ثبات در منطقه به ویژه پیشبرد روند صلح افغنستان ادامه خواهد داد.

وزیر امور خارجه پاکستان حمایت ترکیه از مواضع پاکستان در خصوص مسئله کشمیر را باعث قوت قلب برای مردم مظلوم کشمیر عنوان نمود و گفت: آغاز نشست «قلب آسیا-روند استانبول» نمونه ای از تلاش های آنکارا برای برپایی صلح در منطقه است.

مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این دیدار با تمجید از تلاش های پاکستان در جهت پیشبرد روند صلح افغانستان حمایت همه جانبه ترکیه از هرگونه تلاش و اقدام برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه را اعلام نمود.

وزرای امور خارجه پاکستان و ترکیه در این دیدار به صورت مفصل در خصوص مسائل مختلف مربوط به صلح افغانستان به رایزنی پرداختند و برپایی نشست «قلب آسیا-روند استانبول» به منظور بررسی راهکارهای ایجاد صلح در افغانستان را مثبت و خوشایند عنوان نمودند.

ارسال نظر

 
1