خبر فوری

 
 
رایزنی هیئت پارلمانی عرب با وزیر امور خارجه پاکستان در اسلام آباد
کد خبر :1701885095

14:47 1400/05/11


برچسب ها : پاکستان, شاه محمود قریشی, هیئت پارلمانی, وزیر امور خارجه پاکستان, کشورهای عربی,

عادل بن عبدالرحمن در راس یک هیئت عالی رتبه پارلمانی عرب امروز با حضور در ساختمان وزارت امور خارجه پاکستان، با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه دیدار و به گفتگو پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| عادل بن عبدالرحمن در راس یک هیئت عالی رتبه پارلمانی عرب امروز با حضور در ساختمان وزارت امور خارجه پاکستان، با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه دیدار و به گفتگو پرداخت.

براساس گزارش، قریشی در این دیدار با عنوان کردن پارلمان عرب  به عنوان نهاد مهمی از اتحادیه کشورهای عربی، گفت: پاکستان وابستگی عمیقی با کشورهای عربی براساس ارزش های مشترک مذهبی، فرهنگی و تاریخی دارد. پاکستان روابط دوجانبه عالی با کشورهای عضو پارلمان عربی دارد و ما مناسبات دوجانبه عمیقی با کشورهای خاورمیانه داریم.

وی افزود: پاکستان به دنبال صلح و ثبات در خاورمیانه است، پاکستان برمبنای عضو بانی سازمان همکاری اسلامی OIC، مصمم برای عملکرد مثبت جهت اتحاد امت است. پاکستان مذاکرات را تنها راه حل پایدار سیاسی تنش ها می داند. قریشی در ادامه با مطرح کردن مولفه های شامل اولویت های اقتصادی پاکستان، گفت: این فهرست شامل مواردی چون گسترش روابط، مشارکت در توسعه و رشد، ارتقاء اقتصادی و اجتماعی، تلاش برای صلح و ثبات است. پاکستان، حل و فصل عادلانه مسئله فلسطین برای برپایی صلح در خاورمیانه را امری ضروری می داند. موضع پاکستان نسبت به فلسطین واضح و قاطع است.

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه ضمن آگاه سازی هیئت پارلمانی عرب از خطرات مقابل امنیت منطقه ای به دلیل نقض شدید حقوق بشر در جامو و کشمیر و سیاست های هند، اظهار داشت که ضروری است تا جامعه بین المللی اقدامات یکجانبه و غیرقانونی انجام شده توسط هند علیه کشمیر اشغالی در تاریخ 5 اوت 2019-14 مرداد 1398 را به شدت محکوم کند.

 

 

ارسال نظر

 
1