خبر فوری

 
 
رایزنی هیئت ایرانی به رهبری دکتر جواد ظریف با نخست وزیر پاکستان
کد خبر :207404631

21:48 1399/08/21


برچسب ها : ایران, پاکستان, پاکستان و ایران, جواد ظریف, عمران خان, نخست وزیر پاکستان, هیئت ایرانی, وزیر امور خارجه ایران,

دکتر جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در راس یک هیئت سیاسی-اقتصادی، با حضور در کاخ نخست وزیری، با عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دکتر جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در راس یک هیئت سیاسی-اقتصادی، پس از دیدار با فرمانده ارتش و وزیر امور خارجه پاکستان، با حضور در کاخ نخست وزیری، با عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

نخست وزیر پاکستان با استقبال از هیئت ایرانی، روابط دو کشور را برادرانه و نزدیک توصیف کرد و افزود: دو کشور باید بر مبنای منافع دوجانبه، این روابط را بیش از پیش مستحکم نمایند. عمران خان در ادامه به همراه ابراز اندوه از جان باختن شهروندان ایرانی در اثر ابتلا به کووید19 و ابراز تسلیت، اظهار داشت که پاکستان با اتخاذ سیاست قرنطینه هوشمند توانست این بیماری همه گیر را کنترل کند. وی با تاکید بر توسعه و ارتقاء تعاملات دوطرفه از جمله در بخش اقتصاد و تجارت، مسئله همکاری در زمینه گسترش صلح، توسعه و رفاه در منطقه را مطرح کرد.

وی با برجسته سازی موضوع تلاش های پاکستان برای صلح در افغانستان، گفت: راه حل مسئله افغانستان، نظامی نیست، پاکستان از صلح به رهبری رهبران افغانستان حمایت می کند. امیدواریم که تمامی رهبران سیاسی از این فرصت تاریخی برای حل مسئله افغانستان از طریق گفتگو استفاده کنند. وی اظهار داشت که برپایی صلح افغانستان به نفع تمامی کشور های منطقه است که این امر باعث رشد تجارت، اقتصاد و پیدایش روابط همکاری خواهد شد.

دکتر جواد ظریف در این بین ضمن ابلاغ پیام رئیس جمهور ایران در رابطه با آمادگی برای همکاری با نخست وزیر پاکستان در زمینه های مختلف برای تقویت روابط دو کشور، حمایت جدی ایران از مسئله کشمیر را ابراز داشت.  

ارسال نظر

 
1