خبر فوری

 
 
رایزنی نخست وزیر پاکستان و صدراعظم آلمان درباره اوضاع منطقه کشمیر
کد خبر :810594456

11:33 1398/06/02


برچسب ها : آنگلا مرکل, پاکستان و آلمان, جامو و کشمیر, صدراعظم آلمان, عمران خان, نخست وزیر پاکستان,

نخست وزیر پاکستان و صدراعظم آلمان در گفتگوی تلفنی با یکدیگر، در خصوص اوضاع کشمیر به بحث و تبادل نظر پرداختند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز نخست وزیر پاکستان و صدراعظم آلمان در گفتگوی تلفنی با یکدیگر، در خصوص اوضاع کشمیر به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، عمران خان نخست وزیر پاکستان در تماس با خانم آنگلا مرکل صدراعظم آلمان به تشریح آخرین وضعیت کشمیر و اقدامات هند برای لغو رتبه ویژه این منطقه پرداخت و گفت: هند با لغو امتیازات ویژه منطقه کشمیر به دنبال تبدیل نمودن مسلمانان این منطقه به اقلیت مذهبی است.

وی با اشاره به اعلام حکومت نظامی در منطقه کشمیر و به سبب کاهش شدید ذخایر مواد غذایی و دارویی افزود: اقدامات هند در منطقه کشمیر، مخالفت صریح با قوانین بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت و نقض پیمان های مورد توافق این کشور است، اقدامات هند در کشمیر باعث ایجاد بدترین وضعیت حفظ حقوق بشر و زمینه های آغاز بحران انسانی در این منطقه شده است.

نخست وزیر پاکستان خاطرنشان کرد: افزایش جنایت و اقدامات ضد انسانی هند در کشمیر می تواند منجر به آغاز سطح وسیعی از نسل کشی مسلمانان این منطقه گردد که نیازمند اقدامات اساسی و جدی برای پیشگیری از هرگونه نسل کشی احتمالی است.

وی تأکید کرد: اقدامات هند می تواند تأثیرات بسیار خطرناکی و ناگواری را بر وضعیت امنیت منطقه به همراه داشته باشد و جامعه جهانی باید هرچه فوری وارد عمل شود.

خانم آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نیز در این گفتگو با ابراز اینکه اوضاع کشمیر را تحت نظر دارد، بر ضرورت کاهش تنش در منطقه و حل مسالمت آمیز اختلافات از طریق گفتگو تأکید کرد.

 

ارسال نظر

 
1