خبر فوری

 
 
رایزنی معاون پارلمانی وزیر امور خارجه ژاپن با سهیل محمود معاون وزیر امور خارجه پاکستان
کد خبر :2073905749

12:05 1401/05/13


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و ژاپن, سهیل محمود, معاون وزیر امور خارجه پاکستان, وزارت امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه ژاپن,

هوندا تارو معاون پارلمانی وزیر امور خارجه ژاپن که در اسلام آباد به سر می‌برد روز گذشته با سهیل محمود معاون وزیر امور خارجه پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| هوندا تارو معاون پارلمانی وزیر امور خارجه ژاپن که در اسلام آباد به سر می‌برد روز گذشته با سهیل محمود معاون وزیر امور خارجه پاکستان دیدار کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در این دیدار در خصوص مناسبات دوجانبه دیرینه میان پاکستان و ژاپن به بحث و تبادل نظر پرداختند و بر لزوم توسعه همکاری‌های مشترک میان دو کشور در تمام زمینه‌ها تأکید ورزیدند.

سهیل محمود معاون وزیر امور خارجه ژاپن در این دیدار ابراز داشت: پاکستان و ژاپن نیازمند توسعه روابط دیرینه و ارتقای همکاری در زمینه‌های گوناگون هستند.

وی افزود: امسال به عنوان هفتادمین سالگرد آغاز روابط دیپلماتیک میان پاکستان و ژاپن نقطه عطفی میان مناسبات دو کشور است.

مقامات دو کشور در ادامه این دیدار به بررسی ابعاد مختلف روابط دوجانبه پرداخته و بر لزوم توسعه همکاری‌ها میان دو کشور در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، تجاری، سرمایه گذاری و روابط میان ملت‌های دو کشور تأکید ورزیدند.

معاون وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه اظهارات خود با اشاره به تحولات افغانستان اظهار داشت: همکاری عملی میان دولت موقت افغانستان و جامعه جهانی می‌تواند به ایجاد امنیت و ثبات منطقه کمک نماید.

وی بر لزوم همکاری و مشارکت جامعه جهانی جهت افزایش حجم امدادرسانی به مردم افغانستان برای مقابله با چالش‌های اقتصادی و جلوگیری از بروز فاجعه انسانی در این کشور تأکید نمود.

سهیل محمود در بخش دیگری از سخنان خود در دیدار با همتای ژاپنی خود به اقدام یک‌جانبه گرایانه دولت هند در لغو خودمختاری منطقه جامو و کشمیر و الحاق این منطقه به اراضی خود اشاره کرد و همتای ژاپنی خود را از آخرین اوضاع جامو و کشمیر و اقدامات ضد انسانی دولت و ارتش هند علیه ساکنان مسلمان این منطقه آگاه ساخت.

هوندا تارو معاون وزیر امور خارجه ژاپن نیز در این دیدار بر اهمیت همکاری‌های نزدیک میان پاکستان و ژاپن تأکید ورزید.

ارسال نظر

 
1