خبر فوری

 
 
رایزنی عبدالله عبدالله با رئیس مجلس سنای پاکستان
کد خبر :1434040811

17:14 1399/07/08


برچسب ها : افغانستان, پارلمان, پاکستان و افغانستان, رئیس شورای صلح ملی افغانستان, رئیس مجلس سنای پاکستان, سخنگوی مجلس سنای پاکستان, عبدالله عبدالله, مجلس سنا, محمد صادق سنجرانی,

عبدالله عبدالله رئیس شورای صلح ملی افغانستان با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار و در مورد روابط دوجانبه به گفتگو پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| عبدالله عبدالله رئیس شورای صلح ملی افغانستان با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار و در مورد روابط دوجانبه به گفتگو پرداخت. گفتنی است هیئت افغانستان به ریاست عبدالله عبدالله در بدو ورود به ساختمان پارلمان، توسط سناتور میرزا محمد آفریدی مسئول استقبال از میهمانان و دیگر مقامات ارشد پارلمان پاکستان مورد استقبال قرار گرفت.

رئیس سنای پاکستان در این دیدار با تاکید بر این موضوع که صلح افغانستان تاثیرات بسزایی در پاکستان خواهد داشت و اسلام آباد از ماموریت صلح تحت نظارت رهبری افغانستان حمایت می کند، گفت: پاکستان تلاش هایش برای برپایی صلح در منطقه را ادامه می دهد. صلح و امنیت ضامن توسعه منطقه هستند و روابط دو کشور بر مبنای برادرانه و احترام متقابل استوار هستند، درحالیکه می توان روابط دوجانبه را بوسیله تعاملات سیاسی و اقتصادی تقویت بخشید. افغانستان یک کشور حائز اهمیت برای پاکستان است.

 

 

سخنگوی مجلس سنای پاکستان با اشاره به اینکه فرصت های پارلمانی زیادی برای افزایش روابط دوطرفه وجود دارند، بر ضرورت افزایش همکاری نهادی بین سنای پاکستان و افغانستان تاکید کرد و افزود: با در نظر گرفتن اوضاع منطقه، باید طی مشارکت با یکدیگر در زمینه صلح، توسعه و امنیت کار کنیم. پاکستان در جنگ علیه تروریسم قربانیان زیادی داده است، تروریسم یک چالشی است که برای مقابله با آن باید با یکدیگر همکاری کنیم. وی اظهار داشت: تقویت روابط عمومی و حل و فصل مسائل از طریق دیپلماسی پارلمانی امری ضروری است و این اهداف می توانند از طریق تبادل سریع هیئت های پارلمانی محقق شوند.

ارسال نظر

 
1