خبر فوری

 
 
رایزنی سفیر ژاپن با وزیر کشور پاکستان در خصوص تعاملات دوطرفه
کد خبر :29246699

18:12 1400/06/10


برچسب ها : پاکستان و ژاپن, پناهندگان افغان, دیدار سیاسی, سفیر ژاپن, شیخ رشید احمد, وزیر کشور پاکستان, کنونوری ماتسودا,

کنونوری ماتسودا سفیر ژاپن در اسلام آباد طی دیدار با شیخ رشید احمد وزیر کشور پاکستان، از پاکستان خواستار کمک جهت خارج کردن شهروندان افغان همکاری کننده با نهادهای دولتی ژاپن از افغانستان شد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| کنونوری ماتسودا سفیر ژاپن در اسلام آباد امروز با حضور در دفتر وزارت کشور پاکستان با شیخ رشید احمد وزیر کشور پاکستان دیدار کرد.

سفیر در این بین ضمن ستودن تلاش های پاکستان برای خروج اتباع غیر افغان از افغانستان، از پاکستان بابت کمک به موقع به کارمندان و شهروندان ژاپنی مقیم افغانستان قدردانی کرد. وی افزود: می خواهیم در زمینه خروج شهروندان افغان همکاری کننده با نهاد های دولتی ژاپن از افغانستان نیز کمک ارائه شود، ما خواستار خروج این افراد از افغانستان هستیم.

براساس گزارش منتشر شده از این دیدار، وزیر کشور پاکستان ضمن تضمین همکاری کامل برای خروج شهروندان افغان به توصیه ژاپن، اظهار داشت که ما خواستار برپایی صلح پایدار در افغانستان هستیم و این امری ضروری برای توسعه منطقه و امنیت جهان، است.  

شیخ رشید احمد ضمن برجسته سازی این مسئله که درحال کار برای خارج کردن شهروندان دیگر کشور ها به ویژه اتباع افغان از افغانستان هستیم، گفت: میز تسهیلات مرکزی در وزارت کشور راه اندازی شده است که به طور شبانه روزی کار می کند، پاکستان براساس دلایل بشر دوستانه مسئولیت های خود را انجام می دهد. پاکستان از 4 دهه گذشته درحال میزبانی از 4 میلیون پناهجوی افغان است.

سفیر ژاپن در پایان ضمن قدردانی از میزبانی پاکستان از افغان ها، اظهار داشت که کشور ژاپن نیز طی همکاری با سازمان ملل کمک مالی 164 میلیون دلاری برای پناهجویان افغان ارائه کرده است.

ارسال نظر

 
1