خبر فوری

 
 
رایزنی سفیر اتحادیه اروپا با اسد قیصر جهت تقویت همکاری و روابط دوجانبه
کد خبر :827243711

19:13 1399/07/15


برچسب ها : اتحادیه اروپا, اسد قیصر, پاکستان و اتحادیه اروپا, تجارت, رئیس مجلس ملی, سخنگوی مجلس ملی پاکستان, سرمایه گذاری, سفیر اتحادیه اروپا,

خانم اندرولا کامناره سفیر اتحادیه اروپا در اسلام آباد امروز با حضور در ساختمان مجلس، با اسد قیصر رئیس مجلس ملی پاکستان دیدار و در مورد روابط پارلمانی دوجانبه، تقویت همکاری های اقتصادی و دیگر امور به گفتگو پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| خانم اندرولا کامناره سفیر اتحادیه اروپا در اسلام آباد امروز با حضور در ساختمان مجلس، با اسد قیصر رئیس مجلس ملی پاکستان دیدار و در مورد روابط پارلمانی دوجانبه، تقویت همکاری های اقتصادی و دیگر امور به گفتگو پرداخت.

سخنگوی مجلس ملی پاکستان در این بین طی گفتگو با سفیر اتحادیه اروپا، با اظهار اهمیت روابط با اتحادیه اروپا برای پاکستان، بیان داشت که پاکستان می خواهد این روابط را با توسعه همکاری های دوجانبه در بخش های پارلمانی و اقتصادی، بیش از پیش مستحکم سازد. وی با ستودن برنامه "دوستی پارلمانی" آغاز شده توسط اتحادیه، ابراز اطمینان کرد که این برنامه به نمایندگان پارلمان عضو کمک می کند تا در روند پارلمان نقش کامل داشته باشند. سخنگو همچنین با تمجید از برنامه سابق شروع شده توسط اتحادیه اروپا برای تقویت سیستم پارلمانی، گفت: این برنامه باعث افزایش توانایی های اعضای پارلمان و فعالیت پارلمانی شد.

سخنگوی مجلس ملی در ادامه با قدردانی از عملکرد اتحادیه اروپا در زمینه دسترسی محصولات پاکستانی به بازار کشور های اروپایی تحت جی اس پی پلاس، گفت: GSP plus باعث رونق اقتصاد پاکستان شده است. وی طی گفتگو در مورد وضعیت اقتصاد پاکستان، اظهار داشت که فرصت های زیادی برای سرمایه گذاری در بخش های اقتصادی، صنعتی و تجارتی پاکستان وجود دارد، درحالیکه با برپایی صنعت از طریق سی پیک، فرصت های سرمایه گذاری چندین برابر افزایش یافته اند؛ دولت فدرال پاکستان سعی دارد این کشور را در مسیر توسعه و رشد قرار دهد و به همین منظور در حال وضع سیاست های دوستانه برای سرمایه گذاران بخش های اقتصادی و صنعتی است که سرمایه گذاران اتحادیه اروپا نیز می توانند از این فرصت ها بهره مند شوند. پاکستان یک کشور مسئولیت پذیری است که همواره نقش مسئولانه ای در امور بین المللی ایفا نموده است. پاکستان معتقد به حل و فصل تمامی مناقشات و مشکلات از طریق گفتگو است.

اسد قیصر طی گفتگو در رابطه با افغانستان، خاطر نشان کرد که پاکستان برای صلح و ثبات منطقه و افغانستان، به ایفای نقش مثبت خود ادامه خواهد داد. صلح افغانستان نه تنها رشد و رفاه مردم افغانستان، بلکه امری ضروری برای برپایی امنیت پایدار در منطقه نیز است. پاکستان به حمایت های خود از مذاکرات صلح جهت رفاه مردم افغان و توسعه منطقه ادامه می دهد. وی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط پارلمان پاکستان در زمینه های اجرای سیاست جدید صدور روادید، امتیازات تجاری، برطرف کردن موانع موجود در تجارت دوجانبه و افزایش روابط در سطح مردمی، افزود: طی ماه های اخیر پیشرفت مثبتی در روابط پارلمانی و تجاری میان پاکستان و افغانستان صورت گرفته است.

خانم سفیر اتحادیه اروپا ضمن تشکر از اظهارات سخنگوی مجلس ملی پاکستان در رابطه با اتحادیه اروپا، گفت: اتحادیه اروپا نیز متقابلا برای روابط خود با پاکستان ارزش قائل است، و خواستار افزایش همکاری های خود با پاکستان در زمینه های اقتصادی و اجتماعی است. وی با ستودن کیفیت محصولات پاکستانی، ابراز داشت که به دلیل کیفیت کالا ها، تقاضا برای محصولات پاکستانی در بازار های اتحادیه اروپا درحال افزایش است. اتحادیه اروپا در حال انجام اقداماتی برای افزایش تجارت دوجانبه است. وی ضمن موافقت برای همکاری در بخش کشاورزی، بر لزوم افزایش ارزش تاکید کرد. سفیر اتحادیه در ادامه این دیدار، ضمن ابراز عزم برای ادامه داشتن برنامه اتحادیه در پاکستان جهت تقویت تعاملات پارلمانی، تصمیم اتحادیه برای ادامه داشتن همکاری ها جهت رشد پاکستان بویژه تقویت زیر ساخت های پاکستان را ابراز داشت. وی گفت که برنامه IP-5 در مرحله اجرا است و این برنامه باعث بهبود عملکرد نمایندگان مجلس در حل مسائل عمومی در حوزه های انتخاباتی شان می شود.  

ارسال نظر

 
1