خبر فوری

 
 
رایزنی رئیس مجلس سنای پاکستان و سفیر آذربایجان در خصوص مناسبات دوجانبه
کد خبر :2103489432

10:44 1401/03/13


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و آذربایجان, خضر فرهادوف, رئیس مجلس سنای پاکستان, سفیر آذربایجان, محمد صادق سنجرانی,

رئیس مجلس سنای پاکستان و سفیر آذربایجان در اسلام آباد در دیدار با یکدیگر پیرامون مناسبات دوجانبه و موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| رئیس مجلس سنای پاکستان و سفیر آذربایجان در اسلام آباد در دیدار با یکدیگر پیرامون مناسبات دوجانبه و موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، خضر فرهادوف سفیر جمهوری آذربایجان در اسلام آباد روز جمعه با حضور در محل ساختمان پارلمان پاکستان با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار نمود.

محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان در این دیدار ابراز داشت: اسلام آباد خواهان توسعه روابط پارلمان و اقتصادی خود با باکو است، دو کشور دارای ظرفیت‌های گسترده‌ای برای همکاری در بخش‌های مختلفی همچون تجارت، آموزش، انرژی و بهداشت و درمان هستند.

وی خاطرنشان کرد: پارلمان‌های دو کشور می‌توانند نقش ویژه‌ای در زمینه تقویت روابط میان دو کشور ایفا کنند، آغاز پروازهای مستقیم میان پاکستان و آذربایجان گامی مثبت و خوشایند است که به گسترش روابط مردمی میان دو کشور و رونق گردشگری کمک خواهد کرد.

رئیس مجلس سنای پاکستان تصریح کرد: پاکستان و آذربایجان دارای پیوندهای مشترک مذهبی، برادرانه و تاریخی هستند، پاکستان خواهان توسعه روابط پارلمانی خود با آذربایجان است و نمایندگان پارلمان دو کشور می‌توانند در جهت تقریب ملت‌های دو کشور تلاش نمایند.

وی همچنین از حمایت‌های متداوم و بی بدیل آذربایجان از مواضع اسلام آباد در قبال مسئله کشمیر تقدیر نمود.

سنجرانی در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت راهبردی پروژه سی پک خاطرنشان کرد: پاکستان به دنبال توسعه و بسط پروژه سی پک به سمت منطقه آسیای میانه است، آذربایجان و دیگر کشورهای حوزه آسیای میانه می‌توانند از طریق پروژه سی پک برای توسعه تجارت خود از بندر گوادر بهره ببرند.

سفیر آذربایجان نیز در این دیدار ضمن تاکید بر تمایل کشورش به توسعه بیش از پیش روابط با پاکستان اظهار داشت: همکاری دیپلماتیک بین پارلمانی می‌تواند نقش بسزایی در توسعه روابط دو کشور ایفا نماید.

ارسال نظر

 
1