خبر فوری

 
 
رایزنی رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین با دکتر عارف علوی
کد خبر :1454327610

10:07 1399/08/16


برچسب ها : پاکستان و بوسنی و هرزگوین, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین, شفیق جعفروویج,

شفیق جعفروویچ رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین در ادامه دیدار با مقامات مختلف پاکستان، با حضور در کاخ ریاست جمهوری پاکستان در اسلام آباد با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شفیق جعفروویچ رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین در ادامه دیدار با مقامات مختلف پاکستان، با حضور در کاخ ریاست جمهوری پاکستان در اسلام آباد با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان دیدار کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در جریان این دیدار در زمینه گسترش سطح همکاری های دوجانبه در بخش های دفاعی، اقتصادی، فرهنگی، دفاعی و ملی به بحث و تبادل نظر پرداختند و برای حمایت متبادل از یکدیگر در موضوعات مربوط به منافع ملی اعلام آمادگی نشان دادند.

دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در جریان این دیدار ضمن خوشامد گویی صمیمانه به رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی نسبت به سطح روابط دوستانه و برادرانه موجود میان دو کشور ابراز اطمینان نمود.

وی اظهار داشت: سفر دوره ای رئیس شورای ریاست جمهور بوسنی و هیئت عالی رتبه همراه به پاکستان به تقویت بیش از پیش مناسبات دوجانبه و گسترش همکاری ها میان دو کشور کمک خواهد نمود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی را از آخرین وضعیت منطقه جامو و کشمیر و اقدامات دولت و ارتش هند در نقض حقوق بشر و زیرپا نهادن ارزش های انسانی آگاه ساخت و گفت: اقدامات ارتش هند در منطقه جامو و کشمیر نقض صریح قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد، کنوانسیون چهارم ژنو و دیگر قوانین بین المللی است، اینگونه اقدامات خطری بزرگ برای امنیت و ثبات منطقه به شمار می رود.

روسای جمهور پاکستان و بوسنی در ادامه رایزنی ها نسبت به حمایت متقابل و دوجانبه در زمینه موضوعات مربوط به منافع ملی یکدیگر اعلام آمادگی نشان دادند و در زمینه همکاری در زمینه صیانت از منافع مشترک پاکستان و بوسنی به توافق رسیدند.

دکتر عارف علوی در پایان این دیدار به منظور تقدیر از خدمات شایان رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین نشان افتخاری موسوم به «نشان پاکستان» را به وی اعطا کرد.

 

ارسال نظر

 
1