خبر فوری

 
 
رایزنی رئیس اتحادیه بین المجالس با رئیس جمهور و وزیر امور خارجه پاکستان
کد خبر :2136259389

17:33 1399/06/03


برچسب ها : پاکستان و اتحادیه بین المجالس, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, شاه محمود قریشی, گابریلا کویس بیرن, وزیر امور خارجه پاکستان,

خانم گابریلا کویس بیرن رئیس اتحادیه بین المجالس که در سفر دوره ای خود به منطقه در پاکستان به سر می برد، با دکتر عارف علوی رئیس جمهور و شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه این کشور به صورت جداگانه به دیدار و رایزنی پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| خانم گابریلا کویس بیرن رئیس اتحادیه بین المجالس که در سفر دوره ای خود به منطقه در پاکستان به سر می برد، با دکتر عارف علوی رئیس جمهور و شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه این کشور به صورت جداگانه به دیدار و رایزنی پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، خانم گابریلا کویس بیرن رئیس اتحادیه بین المجالس و دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در دیدار با یکدیگر درباره مناسبات دوجانبه و موضوعات منطقه و بین الملل به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دکتر عارف علوی رئیس جمهوری پاکستان در جریان این دیدار از جامعه جهانی درخواست نمود: جنایت های ضد انسانی دولت هند در منطقه جامو و کشمیر و نقض حقوق بشر و ارزش های انسانی در این منطقه را مورد پیگرد قرار دهند.

وی اظهار داشت: هند با نقض صریح قوانین بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت تروریسم را بر مردم بیگناه کشمیر تحمیل نموده و آنان را تحت شدیدترین اذیت و آزار قرار داده است.

رئیس جمهور پاکستان ابراز امیدواری نمود: اتحادیه بین المجالس نقش خود را در زمینه کاهش محدودیت ها در منطقه جامو و کشمیر و حفاظت از مردم این منطقه ایفا نماید.

وی در ادامه این دیدار رئیس اتحادیه بین المجالس را از آخرین وضعیت ویروس کووید-19 و اقدامات دولت در زمینه مقابله با شیوع این ویروس همچون سیاست اعمال محدودیت های هوشمند رفت و آمد آگاه ساخت.

رئیس اتحادیه بین المجالس نیز در این دیدار خواستار تقویت مناسبات و گسترش همکاری ها میان پاکستان و کشور متبوع خود شد و بر ضرورت گسترش بیش از پیش روابط دو کشور جهت منافع ملت های دو طرف تاکید نمود.

ارسال نظر

 
1