خبر فوری

 
 
رایزنی دستیار معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور پاکستان با وزیر انرژی پاکستان
کد خبر :895267596

12:44 1400/04/01


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, حماد اظهر, لسلی دی ویگوئری, وزیر انرژی, کاردار سفارت آمریکا,

لسلی ویگوری کاردار سفارت ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه با حماد اظهر وزیر انرژی پاکستان به دیدار و گفتگو پرداخت.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| لسلی ویگوری دستیار معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور پاکستان روز دوشنبه با حماد اظهر وزیر انرژی پاکستان به دیدار و گفتگو پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در این دیدار پیرامون امور مختلف مربوط به بخش انرژی و همکاری های دوجانبه در این زمینه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

حماد اظهر وزیر انرژی پاکستان در این دیدار ابراز داشت: دولت مبلغ 800 میلیون دلار را در بخش تولید و توزیع برق هزینه نموده است که از طریق آن مقدار 4 هزار مگاوات برق به سیستم برق کشور افزوده خواهد شد.

وی افزود: با سیاست های مناسب دولت میزان بدهی های در حال گردش وزارت انرژی نسبت به سال گذشته مبلغ 200 میلیارد روپیه کاهش داشته است، با توفق رشد دایره ای بدهی ها حذف کامل آن آسان تر خواهد بود،

وی با بیان اینکه طی سال جاری میزان مصرف برق در کشور 20 درصد افزایش داشته است گفت: در این میان میزان تقاضای بخش صنعتی کشور در مصرف برق 12 الی 13 درصد رشد داشته است، افزایش مصرف برق در کشور نه تنها به نفع بخش اقتصادی بلکه برای بخش انرژی نیز مفید و سودمند خواهد بود، در سال آینده میلادی مبلغ 117 میلیون دلار برای بهبود بخش توزیع و انتقال برق هزینه خواهد شد.

وزیر انرژی پاکستان در بخش دیگری از اظهارات خود در دیدار کاردار سفارت ایالات متحده از شرکت های آمریکایی برای حضور در بخش انرژی و بهره مندی از ظرفیت های موجود در این بخش دعوت به عمل آورد.

وی گفت: پاکستان و آمریکا دارای روابط بسیار خوبی در زمینه انرژی می باشند که با سیاست های دولت حاکم بیش از پیش بهبود یافته است، وی با اشاره به همکاری و مشارکت موجود میان بخش انرژی و سازمان USAID گفت: به لطف این مشارکت و همکاری مرحله ای جدید در قالب برنامه بلندمدت تولید برق ایجاد شده است.

حماد اظهر در ادامه این دیدار با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی پاکستان برای استفاده از انرژی پاک خاطرنشان کرد: تا سال 2030 میلادی 30 درصد از برق تولیدی از طریق منابع جایگزین تولید خواهد شد که به تقویت اقدامات مربوط به پاکستان سبز و پاک کمک خواهد نمود، تولید برق از منابع جایگزین به استفاده از منابع محلی کمک خواهد نمود و منافع خوبی را برای سرمایه گذاران به همراه خواهد داشت.

 لسلی ویگوری دستیار معاون وزیر امور خارجه آمریکا نیز در جریان این دیدار از تلاش ها و اقدامات پاکستان برای تولید برق از محل منابع پاک و سبز تمجید نمود و گفت: شرکت های آمریکایی علاقه ویژه ای برای سرمایه گذاری در بخش انرژی پاکستان دارند، وی ابراز امیدواری نمود همکاری میان پاکستان و آمریکا در بخش انرژی بیش از پیش گسترش خواهد یافت.

وی افزود: سیاست های دولت پاکستان در زمینه کنترل شرح بدهی ها، پالس های مثبتی را به سرمایه گذاران ارسال می کند.

ارسال نظر

 
1