خبر فوری

 
 
رایزنی در خصوص پروژه ام ال یک و نوسازی راه آهن طی دیدار هیئت چین با وزیر راه آهن پاکستان
کد خبر :1149649345

15:16 1400/02/09


برچسب ها : پاکستان و چین, پروژه ریلی ام ال 1, راه آهن, هیئت چینی, وزیر راه آهن و هوانوردی پاکستان,

هیئت چین با اعظم خان سواتی وزیر راه آهن پاکستان دیدار کرد که در این بین در خصوص پروژه سی پیک، نوسازی خطوط ریلی و پروژه ML1 رایزنی میان دو طرف انجام شد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| هیئت چین با اعظم خان سواتی وزیر راه آهن پاکستان دیدار کرد که در این بین در خصوص پروژه سی پیک، نوسازی خطوط ریلی و پروژه ML1 رایزنی میان دو طرف انجام شد.

اعظم خان سواتی در این دیدار با بیان اینکه آینده راه آهن پاکستان به پروژه ام ال 1 وابسته است، اظهار داشت که این طرح باعث اشتغال زایی به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای 150 هزار نفر و افزایش سرعت قطار تا 160 کیلومتر در ساعت می شود. بنابراین مدت سفر لاهور تا کراچی تنها 8 ساعت و راولپندی و لاهور تنها دو ساعت و نیم، ملتان-لاهور 2 ساعت، کراچی راولپندی 10 ساعت خواهد بود؛ دوطرف مسیر ها حصار کشی می شود و تمامی تقاطع بسته خواهند شد. در کنار ام ال یک، بر روی پروژه های ام ال دو و کویته-گوادر نیز فعالیت خواهیم داشت.

وزیر راه آهن پاکستان در ادامه افزود: برای نخستین مرتبه در تاریخ راه آهن پاکستان، یک طرح تجاری ارائه شد، در 73 سال گذشته هیچ برنامه تجاری نبود، من در خصوص این پروژه (ML1) به مردم تبریک می گویم. دو خط ریلی میان پاکستان-افغانستان در پروسه هستند، از چمن تا اسپن بولدک 11 کیلومتر در محدوده پاکستان و از اسپن بولدک تا قندهار 130 کیلومتر است.

ارسال نظر

 
1