خبر فوری

 
رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه پاکستان و افغانستان در خصوص مناسبات دوجانبه و روند صلح
کد خبر :162221847

17:21 1399/11/06


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, حنیف اتمر, شاه محمود قریشی, گفتگوی تلفنی, وزیر امور خارجه افغانستان, وزیر امور خارجه پاکستان,

وزرای امور خارجه پاکستان و افغانستان در گفتگوی تلفنی با یکدیگر در زمینه مناسبات دوجانبه اسلام آباد و کابل و مسائل مربوط به روند صلح افغانستان به بحث و تبادل نظر پرداختند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزرای امور خارجه پاکستان و افغانستان در گفتگوی تلفنی با یکدیگر در زمینه مناسبات دوجانبه اسلام آباد و کابل و مسائل مربوط به روند صلح افغانستان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان امروز دوشنبه با محمد حنیف آتمر همتای افغان خود به صورت تلفنی به گفتگو پرداخت.

دو طرف در این گفتگو در زمینه مسائل مختلف مرزی دو کشور، تجارت مرزی و روند صلح افغانستان بحث و رایزنی نموده و بر ضرورت تقویت مناسبات و گسترش سطح همکاری ها میان دو کشور همسایه تاکید ورزیدند.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در این گفتگوی تلفنی با تاکید بر لزوم اجرای سریع توافقنامه دوجانبه میان دو کشور ابراز داشت: با دستور نخست وزیر پاکستان در حال تلاش برای برپایی بازارچه مرزی بین دو کشور هستیم.

وی با بیان اینکه پاکستان از ابتدا خواهان برپایی صلح و ثبات پایدار در افغانستان بوده خاطرنشان کرد: پاکستان نقش ویژه ای برای متقاعد سازی طالبان جهت حضور در پای میز مذاکرات و پیشبرد روند صلح افغانستان و در نتیجه امضای توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان ایفا نموده است.

قریشی تصریح کرد: نتیجه بخش بودن مذاکرات بین المللی نیاز اساسی در جهت برپایی صلح و ثبات در منطقه است.

وی در بخش دیگری از گفتگو با همتای افغان خود به موضوع زندانیان پاکستانی موجود در زندان های افغانستان اشاره کرد و خواستار آغاز مذاکرات دوجانبه برای پیشبرد این مسئله شد.

وزرای امور خارجه پاکستان و افغانستان در پایان نسبت به ادامه رایزنی های دوجانبه در زمینه موضوعات مختلف منطقه ای و همچنین صلح افغانستان توافق نمودند.

ارسال نظر

 
1