خبر فوری

 
 
رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه پاکستان و آلمان در خصوص مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه
کد خبر :1754417208

10:05 1401/04/31


برچسب ها : بلاول بوتو زرداری, پاکستان و آلمان, گفتگوی تلفنی, وزارت امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه آلمان, وزیر امور خارجه پاکستان,

وزرای امور خارجه پاکستان و آلمان روز گذشته به صورت تلفنی در خصوص مناسبات دوجانبه و اوضاع منطقه‌ای به بحث و تبادل نظر پرداختند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزرای امور خارجه پاکستان و آلمان روز گذشته به صورت تلفنی در خصوص مناسبات دوجانبه و اوضاع منطقه‌ای به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، آنالنا بِـربوک وزیر امور خارجه آلمان روز پنجشنبه با بلاول بوتو زرداری همتای پاکستانی خود به صورت تلفنی به گفتگو پرداخت.

دو طرف در این دیدار به بررسی ابعاد مختلف سطح مناسبات دوجانبه دوستانه میان اسلام آباد و برلین پرداختند و بر لزوم ارتقای روابط و توسعه همکاری‌ها میان دو کشور در زمینه‌های مختلف تأکید ورزیدند.

طبق بیانیه دفتر وزارت امور خارجه پاکستان، بلاول بوتو زرداری در این گفتگوی تلفنی ضمن تأکید بر اهمیت روابط دوستانه پاکستان با آلمان و اتحادیه اروپا بر عزم اسلام آباد در جهت توسعه روابط و تعمیق مناسبات میان دو کشور تأکید کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان با اشاره به سفر ماه گذشته وزیر امور خارجه آلمان به پاکستان آن را گامی در جهت ارتقای روابط و توسعه مناسبات میان دو کشور عنوان نمود و افزود: پاکستان و آلمان دارای روابط مستحکم اقتصادی هستند و باید اقدامات مؤثر و جدی برای تحکیم بیش از پیش این روابط اتخاذ شود.

وی همچنین نسبت به تعمیق همکاری‌های دوجانبه در زمینه تغییرات اقلیمی و ارتقای مهارت نهادهای علم و فناوری پاکستان برای مقابله با تغییرات آب و هوایی ابراز علاقه نشان داد.

بلاول بوتو زرداری همچنین از حمایت‌های همه جانبه برلین برای تداوم بهره‌مندی پاکستان از امتیاز جی اس پی پلاس اروپا تمجید نمود.

وزیر امور خارجه پاکستان در بخش دیگری از اظهارات خود به تشریح آخرین اوضاع سیاسی و امنیتی افغانستان پرداخت و بر لزوم افزایش سطح کمک‌های مردم دوستانه از سوی جامعه جهانی برای ایجاد ثبات اقتصادی و مقابله با چالش‌های انسانی و اقتصادی که مردم این کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کنند تأکید ورزید و از کمک‌های بشردوستانه آلمان در این زمینه تقدیر کرد.

وی در پایان از آنالنا بِربوک همتای آلمانی خود برای سفر به پاکستان دعوت به عمل آورد.

ارسال نظر

 
1