خبر فوری

 
 
رایزنی تلفنی مقامات پاکستان و ترکیه در خصوص مقابله با اسلام هراسی
کد خبر :2003022642

14:59 1399/08/11


برچسب ها : پاکستان و ترکیه, رئیس جمهور ترکیه, رجب طیب اردوغان, زلزله ترکیه, عمران خان, نخست وزیر پاکستان,

عمران خان نخست وزیر پاکستان در تماس با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه ضمن عرض تسلیت در خصوص جان باختن شماری از شهروندان ترکیه در زلزله ازمیر، با وی در خصوص افزایش اسلام هراسی در غرب و ضرورت مقابله با آن به بحث و تبادل نظر پرداخت.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| عمران خان نخست وزیر پاکستان در تماس با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه ضمن عرض تسلیت در خصوص جان باختن شماری از شهروندان ترکیه در زلزله ازمیر، با وی در خصوص افزایش اسلام هراسی در غرب و ضرورت مقابله با آن به بحث و تبادل نظر پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، عمران خان در جریان این گفتگوی تلفنی جان باختن شمار قابل توجهی از شهروندان ترکیه ای در جریان زلزله دلخراش ترکیه را به وی تسلیت و برای بهبودی فوری آسیب دیدگان این حادثه دعا نمود.

وی افزود: ملت پاکستان در این لحظات دشوار و غم انگیز در کنار برادران و خواهران ترکیه ای خود حضور دارند و خود را شریک غم آنان می دانند.

دو طرف در ادامه این گفتگو در خصوص حادثه تروریستی انفجار بمب در مدرسه ای در پیشاور نیز به بحث و تبادل نظر پرداختند.

مقامات پاکستان و ترکیه علاوه بر این در زمینه افزایش اقدامات اسلام هراسانه در کشورهای غربی و انتشار محتوای اهانت آمیز به ساحت مقدس حضرت رسول اکرم(ص) نیز ابراز نگرانی نمودند و بر ضرورت مقابله با آن تاکید نمودند.

عمران خان نخست وزیر پاکستان در این خصوص اظهار داشت: رهبران کشورهای مسلمان باید با همدلی و همبستگی برای مقابله با اسلام هراسی و خشونت علیه مسلمانان گام بردارند، رهبران کشورهای مسلمان باید همتایان خود در غرب را از عمق عشق و محبت مسلمانان به رسول اکرم(ص) آگاه سازند.

وی افزود: در کشورهای غربی قوانین بسیار قاطع و محکمی در زمینه منکران هولوکاست وجود دارد، بر همین اساس باید قوانین سختگیرانه ای در زمینه احترام به اعتقادات مسلمانان وضع و اجرا گردد و از خدشه دار نمودن احساسات مسلمانان زیر چتر آزادی بیان خودداری گردد.

ارسال نظر

 
1