خبر فوری

 
 
رایزنی تلفنی قریشی و دبیرکل سازمان ملل متحد در خصوص اوضاع افغانستان
کد خبر :1637763654

10:42 1400/06/06


برچسب ها : آنتونیو گوترش, پاکستان و سازمان ملل متحد, دبیرکل سازمان ملل متحد, روند صلح افغانستان, شاه محمود قریشی, گفتگوی تلفنی, وزیر امور خارجه پاکستان,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد روز گذشته در گفتگوی تلفنی با یکدیگر در خصوص اوضاع افغانستان بحث و رایزنی نمودند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد روز گذشته در گفتگوی تلفنی با یکدیگر در خصوص اوضاع افغانستان بحث و رایزنی نمودند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در این گفتگوی تلفنی به بررسی اوضاع امنیتی و سیاسی افغانستان پرداخته و بر لزوم انجام اقدامات موثر انسان دوستانه در جهت منافع اقتصادی و اجتماعی مردم افغان تاکید نمودند.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در این گفتگوی تلفنی با تقدیر از اقدامات انسان دوستانه سازمان ملل متحد در افغانستان ابراز داشت: جامعه جهانی وظیفه دارد ارائه کمک های اجتماعی، اقتصادی و بشردوستانه به مردم افغانستان را در اولویت قرار دهد.

وی در ادامه دبیرکل سازمان ملل متحد را از اقدامات دولت پاکستان برای خارج نمودن اعضای سفارت خانه کشورهای مختلف از افغانستان و تلاش های در حال اجرای پاکستان در این زمینه آگاه ساخت.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد نیز از همکاری ویژه پاکستان با سازمان ها و نهادهای مربوط به فعالیت های رفاهی سازمان ملل متحد تقدیر نمود.

ارسال نظر

 
1