خبر فوری

 
 
رایزنی تلفنی قریشی با دبیر کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در خصوص مناسبات دوجانبه و تحولات افغانستان
کد خبر :1051279473

12:42 1400/07/02


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, جیمز ریچ, سناتور آمریکایی, شاه محمود قریشی, گفتگوی تلفنی, وزیر امور خارجه پاکستان, کمیته روابط خارجی سنای آمریکا,

وزیر امور خارجه پاکستان که به منظور شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک حضور دارد، امروز جمعه با جیمز ریچ سناتور جمهوری خواه و عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنای آمریکا به صورت تلفنی به گفتگو پرداخت.


نیویورک: به گزارش راز نیوز| وزیر امور خارجه پاکستان که به منظور شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک حضور دارد، امروز جمعه با جیمز ریچ سناتور جمهوری خواه و عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنای آمریکا به صورت تلفنی به گفتگو پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در این گفتگوی تلفنی در خصوص مناسبات دوجانبه دوستانه میان اسلام آباد و واشنگتن و همچنین تحولات سیاسی و امنیتی افغانستان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در این گفتگوی تلفنی بر عزم اسلام آباد برای گسترش و تحکیم روابط با واشنگتن در زمینه های مختلف و مشارکت استراتژیک و همه جانبه با آمریکا تاکید نمود.

وی با اشاره به تحولات افغانستان و قدرت گیری طالبان در این کشور خواستار ادامه تلاش ها و اقدامات برای دستیابی به راهکار جامع و سیاسی در افغانستان شد و گفت: افغانستان نیازمند دولت مستحکم با حضور تمامی گروه های افغان است تا گروه های تروریستی بین المللی بار دیگر به استفاده از این سرزمین روی نیاورند.

سناتور جیمز ریچ نیز در این گفتگوی تلفنی مواضع و اظهار نظرهای وزیر امور خارجه پاکستان در خصوص تداوم همکاری ها میان دو کشور برای دستیابی به اهداف مشترک دوجانبه و منطقه ای را تایید نمود.

ارسال نظر

 
1