خبر فوری

 
 
رایزنی تلفنی رئیس پارلمان پاکستان با همتای آذربایجانی خود در خصوص اوضاع منطقه ای و مناسبات دوجانبه
کد خبر :1990215193

10:20 1400/04/01


برچسب ها : اسد قیصر, پاکستان و آذربایجان, تماس تلفنی, رئیس پارلمان آذربایجان, رئیس پارلمان پاکستان, گفتگوی تلفنی,

اسد قیصر رئیس پارلمان پاکستان روز گذشته در تماس تلفنی با سرکار خانم صاحبه غفاراوا رئیس پارلمان آذربایجان در خصوص مناسبات دوجانبه اسلام آباد_باکو و دیگر موضوعات منطقه ای به بحث و تبادل نظر پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| اسد قیصر رئیس پارلمان پاکستان روز گذشته در تماس تلفنی با سرکار خانم صاحبه غفاراوا رئیس پارلمان آذربایجان در خصوص مناسبات دوجانبه اسلام آباد_باکو و دیگر موضوعات منطقه ای به بحث و تبادل نظر پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در این گفتگوی تلفنی در زمینه موضوعات مختلف سیاسی و امنیتی منطقه و بین الملل به بحث و تبادل نظر پرداختند و بر لزوم گسترش سطح همکاری های پارلمانی میان دو کشور در جهت توسعه منطقه تاکید ورزیدند.

اسد قیصر رئیس مجلس ملی پاکستان در این گفتگوی تلفنی با استقبال از ابتکار آذربایجان برای ایجاد مجمع سه جانبه همکاری پارلمانی میان آذربایجان_پاکستان_ترکیه ابراز داشت: ایجاد این مجمع سه جانبه به آغاز دور جدیدی از روابط دوستانه و صمیمانه پارلمانی میان کشورهای برادر منجر خواهد شد.

وی افزود: گسترش همکاری های پارلمانی میان کشورهای دوست و برادر از نخستین نیازها در عرصه کنونی است و گروهای دوستی پارلمانی می تواند مجمع مناسبی و متوازنی در این زمینه اثبات گردد.

رئیس پارلمان پاکستان در ادامه اظهارات خود در این گفتگوی تلفنی با تاکید بر لزوم همکاری های دوستانه پارلمانی میان پاکستان و آذربایجان خاطرنشان کرد: افزایش سطح روابط پارلمانی میان دو کشور به رشد و توسعه همه جانبه منطقه کمک خواهد نمود.

وی با اشاره به حضور هیئت پارلمانی آذربایجان به ریاست سرکار خانم صاحبه غفاراوا در دومین نشست مجمع پارلمانی سازمان همکاری اقتصادی از حضور هیئت پارلمانی آذربایجان در این نشست تقدیر به عمل آورد و گفت: اینگونه مجامع از اهمیت ویژه ای برای گسترش روابط و افزایش سطح همکاری ها در زمینه ها مختلف برخوردار هستند.

اسد قیصر با تقدیر از همتای آذربایجانی خود برای ارسال دعوت نامه جهت شرکت در نخستین نشست مجمع سه جانبه همکاری پارلمانی آذربایجان_پاکستان_ترکیه بر تداوم حمایت های اسلام آباد برای توسعه روابط پارلمانی میان کشورهای دوست و برادر تاکید ورزید.

پیش از آن سرکار خانم صاحبه غفاراوا رئیس پارلمان آذربایجان در گفتگوی تلفنی با اسد قیصر از وی برای شرکت در نخستین نشست مجمع سه جانبه همکاری پارلمانی آذربایجان_پاکستان_ترکیه دعوت به عمل آورد و گفت: پاکستان همیشه نقش خود را در تقویت روابط صمیمانه با کشورهای دوست ایفا کرده است.

وی با اشاره به ایجاد مجمع سه جانبه همکاری پارلمانی آذربایجان و پاکستان و ترکیه ابراز داشت: این مجمع همکاری پارلمانی و اقتصادی را تقویت می کند که باعث تقویت بیشتر روابط موجود بین کشورهای برادر می شود.

سرکار خانم صاحبه غفاراوا با تمجید از نقش اسد قیصر رئیس پارلمان پاکستان در برگزاری و میزبانی دومین نشست مجمع پارلمانی سازمان همکاری اقتصادی در اسلام آباد خاطرنشان کرد: برگزاری موفقیت آمیز این نشست به دلیل نقش فعال هیئت پارلمانی کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و همکاری های آنان در این زمینه امکان پذیر گردید.

ارسال نظر

 
1