خبر فوری

 
 
رایزنی تلفنی رئیس جمهور ایران با نخست وزیر پاکستان در خصوص وضعیت سیل زدگان
کد خبر :1514713441

10:59 1401/06/06


برچسب ها : آسیب دیدگان از سیل و خشکسالی, ابراهیم رئیسی, اسلام آباد, امداد, پاکستان و ایران, رئیس جمهور ایران, سیل زدگان, گفتگوی تلفنی, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان,

دکتر ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران روز گذشته با تماس تلفنی با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان مراتب همبستگی خود با ملت و دولت پاکستان را اعلام داشت و نسبت به هرگونه همکاری در زمینه امدادرسانی به سیل زدگان پاکستانی اطمینان بخشی نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دکتر ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران روز گذشته با تماس تلفنی با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان مراتب همبستگی خود با ملت و دولت پاکستان را اعلام داشت و نسبت به هرگونه همکاری در زمینه امدادرسانی به سیل زدگان پاکستانی اطمینان بخشی نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، در پی وقوع سیل سهمگین در نقاط مختلف پاکستان و جان باختن قریب به 1000 نفر و بی خانمانی صدها هزار نفر از مردم این کشور، دکتر ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه با محمد شهباز شریف به صورت تلفنی به گفتگو پرداخت و آخرین وضعیت مناطق سیل زده را از وی جویا شد.

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در این گفتگو تلفنی ضمن ابراز تشکر از اعلام همبستگی رئیس جمهوری ایران خاطرنشان کرد: پاکستان از ابتدای ماه ژوئن سال جاری با وضعیت بد جوی مون سون دست و پنجه نرم می‌کند، بسیاری از مناطق شاهد بارش 4 الی 5 برابری نسبت به گذشته بود، بارش‌های شدیدی موسمی باعث ایجاد حجم وسیعی از سیلاب، طغیان رودخانه و رانش زمین شده که تلفات زیاد جانی و خسارت به منابع کسب و کار، دام، املاک و زیرساخت‌های اساسی را به همراه داشته است.

نخست وزیر پاکستان تأکید کرد: در نتیجه خسارت به پل‌ها، جاده‌ها و مسیرهای مواصلاتی و دیگر زیرساخت‌های شهری وضعیت بغرنج انسانی در حال شکل گرفتن است، نابودی مسیرهای مواصلاتی باعث ایجاد اختلال در نقل و انتقال مردم به مناطق امن و نیز امدادرسانی به آنان شده است.

وی با اشاره به تلاش‌ها و اقدامات دولت پاکستان تصریح کرد: پاکستان از خواستار ارائه کمک‌های فوری از طریق سازمان ملل متحد شده است و روند ارسال این کمک‌ها از اواخر ماه جاری میلادی آغاز خواهد شد.

شهباز شریف ابراز امیدواری نمود جامعه جهانی در زمینه تأمین بودجه مربوط به این درخواست پاکستان نقش لازم را ایفا نماید.

نخست وزیر پاکستان همچنین بر عزم اسلام آباد برای ارتقای روابط دوجانبه میان اسلام آباد و تهران در تمام زمینه‌ها تأکید ورزید و از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مواضع پاکستان در قبال مسئله جامو و کشمیر نیز تمجید نمود.

ارسال نظر

 
1