خبر فوری

 
 

باکو: به گزارش راز نیوز | ژنرال ندیم رضا رئیس کمیته ستاد مشترک ارتش پاکستان به همراه یک هیئت عالی نظامی به باکو پایتخت جمهوری آذربایجان سفر کرد.

هیئت عالی نظامی پاکستان به ریاست رئیس کمیته ستاد مشترک ارتش پاکستان با الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان از طریق ویدیو کنفرانس گفتگو کرد. بلال حئی سفیر پاکستان نیز در این ویدیو کنفرانس شرکت کرد.

سپس رئیس کمیته ستاد مشترک ارتش پاکستان به همراه فرمانده کل ارتش آذربایجان بر مزار شهدای آذربایجان حاضر شد. وی علاوه بر قرار دادن گل بر مزار شهدای آذربایجان برای آن ها فاتحه خواند.

همچنین در وزارت دفاع آذربایجان ژنرال ندیم رضا و فرمانده ارتش آذربایجان به همراه هیئت هایی با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند. سفیر پاکستان در این دیدار حضور داشت. دو طرف در مورد راه های افزایش همکاری نظامی بین دو کشور بحث و تبادل نظر کردند. در این دیدار دو طرف بر ارتقا آموزش های فنی و نظامی تاکید کردند. همچنین طرفین از روابط دوستانه دیرینه پاکستان و آذربایجان و ارتباط مردم دو کشور با یکدیگر گفتند. همچنین دو کشور بر تحکیم همکاری های استراتژیک با یکدیگر تاکید کردند.

ژنرال ذاکر حسن اف فرمانده کل ارتش آذربایجان طی این دیدار گفت: با رهبری شجاعت مندانه الهام علی اف، ارتش آذربایجان توانست پس از 30 سال مناطق اشغالی آذربایجان را آزاد کند و پیروزی بزرگی در منطقه قره باغ بدست آورد.

وی افزود: ارتش های چند کشور پیروزی ارتش آذربایجان در منطقه قره باغ را مورد بررسی قرار داده و کارشناسان نظامی بین المللی شهامت و شجاعت ارتش آذربایجان را تمجید کردند.

وی همچنین از حمایت ارتش، حکومت و ملت پاکستان از جمهوری آذربایجان در جنگ قره باغ تقدیر و تشکر کرد و گفت مردم آذربایجان ارزش زیادی برای پاکستان به دلیل حمایت از آن ها در این جنگ قائل اند.

رئیس کمیته ستاد مشترک ارتش پاکستان به ارتش و مردم آذربایجان به دلیل پیروزی در جنگ قره باغ تبریک گفت و از فداکاری شهدای این کشور تمجید کرد. وی همچنین برای سلامتی و بازگشت زخمی های این جنگ به زندگی عادی دعا کرد و گفت روابط دوستانه و نزریک بین پاکستان و جمهوری آذربایجان کمک بزرگی به همکاری های نظامی دو کشور کرده است.

پس از این دیدار به ژنرال ندیم رضا درجه پاسدار افتخاری اهدا شد.

ارسال نظر

 
1