خبر فوری

 
 
رئیس کمیته روابط خارجی سنای پاکستان: تهران و اسلام آباد حضور داعش در منطقه را برنخواهند تابید
کد خبر :1519732265

14:06 1399/08/22


برچسب ها : پاکستان و ایران, سناتور مشاهد حسین, سیاست خارجی, صلح افغانستان, گروه تروریستی داعش, نفوذ داعش در پاکستان, وزیر امور خارجه ایران,

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای پاکستان سفر دوره ای وزیر امور خارجه ایران به اسلام آباد را با توجه به تغییرات منطقه، وضعیت افغانستان و انتخابات اخیر آمریکا بسیار با اهمیت و حیاتی عنوان نمود.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای پاکستان سفر دوره ای وزیر امور خارجه ایران به اسلام آباد را با توجه به تغییرات منطقه، وضعیت افغانستان و انتخابات اخیر آمریکا بسیار با اهمیت و حیاتی عنوان نمود.

مشاهد حسین رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای پاکستان با تمجید از نقش اساسی ایران و پاکستان در منطقه و حمایت از انتفاضه فلسطین اظهار داشت: تهران و اسلام آباد همواره مواضع هوشمندانه ای را در قبال گسترش نفوذ تل آویو در منطقه اتخاذ نموده اند.

وی مواضع اسلام آباد و تهران در قبال همکاری منطقه ای و مقابله با چالش های دنیای اسلام و همچنین ادامه اقدامات در جهت پیشبرد روند صلح در افغانستان را یکسان و مشترک خواند.

وی افزود: انتخابات اخیر در آمریکا و پیروزی جو بایدن در این انتخابات تاثیرات ویژه ای را بر وضعیت منطقه و جهانی به دنبال خواهد داشت که می تواند موقعیت مناسبی برای گسترش همکاری ها و تقویت مناسبات میان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان باشد.

مشاهد حسین در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر هیچ موضوع دیگری همچون برقراری روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی، مردم فلسطین را آزار نداده است گفت: مواضع قاطع و صریح جمهوری اسلامی ایران و پاکستان علیه تمام سازشگران با رژیم صهیونیستی به تقویت عزم و شور مردم فلسطین و دیگر اقوام منطقه کمک نموده است.

وی با اشاره به وضعیت اسفناک افغانستان خاطرنشان کرد: پاکستان در حال انجام اقداماتی در زمینه پیشبرد روند صلح در افغانستان است و حضور وزیر امور خارجه ایران و نماینده ویژه ایران در امور افغانستان در اسلام آباد نوید دهنده افزایش سطح مشاوره برای تقویت تلاش های مشترک میان اسلام آباد و تهران است.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای پاکستان تصریح کرد: دو کشور پاکستان و ایران خواستار پایان تروریسم، خشونت و افراط گرایی در افغانستان هستند و هیچگاه حضور تروریست های داعش در همسایگی خود را برنخواهند تابید، ایران و افغانستان میزبان صدها هزار مهاجر افغانی هستند و برای بهبود وضعیت افغانستان و گسترش ثبات در این کشور در تلاش هستند

وی گفت: تهران از موقعیت ویژه ای در سیاست های خارجی دولت اسلام آباد برخوردار است و سفر اخیر وزیر امور خارجه ایران و هیئت همراه به پاکستان نشان دهنده اهمیت تغییرات استراتژیک در منطقه و جهان برای دو کشور همسایه و برادر است.

ارسال نظر

 
1