خبر فوری

 
 
رئیس کمیته دفاعی سنای پاکستان: نباید از آمریکا بترسیم، فرصت داریم، باید سیاست مستقل خودمان را تشکیل دهیم
کد خبر :260984669

12:19 1401/04/24


برچسب ها : افراد ربوده شده, افراد ربوده شده بلوچ, افراد ربوده شده پشتو, افراد ربوده شده سند, افراد ربوده شده شیعه, افغانستان, پاکستان و آمریکا, پاکستان و افغانستان, تروریست, تروریسم, جنگ, سازمان های امنیتی, سناتور مشاهد حسین, کابل, کمیته امنیت ملی پاکستان,

مشاهد حسین سید رئیس کمیته دفاعی مجلس سنای پاکستان در گفتگو با شبکه خبری اظهار داشت که نباید از آمریکا بترسیم، آنها بیشتر به ما نیاز دارند، ما فرصت داریم و بدون توجه به واشنگتن باید سیاست مستقل ایجاد کنیم...


لاهور: به گزارش راز نیوز| مشاهد حسین سید رئیس کمیته دفاعی مجلس سنا در گفتگو با شبکه خبری در مورد نشست برگزار شده "کمیته امنیت ملی"، گفت: در این نشست در مورد افراد ربوده شده، افغانستان، مذاکرات با تحریک طالبان پاکستان TTP رایزنی صورت گرفت.

وی افزود: رهبری نظامی گزارش خوبی در نشست ارائه داد، درحال حاضر رهبری نظامی ما دارای ذهن باز است و به صورت شفاف در مورد مسائل گفتگو صورت گرفت. وی اظهار داشت که من در این اجلاس مسئله افراد ربوده شده را مطرح کردم، من گفتم که مفقود کردن افراد به دلیل اختلاف نظرشان با هیئت حاکمه در صده 21 میلادی اقدام شرمناکی است. (ژنرال قمر جاوید باجوا) فرمانده ارتش در نشست گفت که باید در مورد افراد ربوده شده و در زمینه نقش سازمان های امنیتی در برابر جاسوسی و تروریسم قانون وضع شود. در اجلاس گفته شد که افراد متهم توسط نهادهای امنیتی دستگیر شوند اما حداکثر ظرف 48 ساعت باید به دادگاه معرفی و ارائه شوند. نباید به دلیل اختلاف نظر، کسی را دستگیر یا مفقود کرد.

شایان ذکر است مسئله افراد ربوده شده توسط نهادهای امنیتی پاکستان یک مسئله بسیار سنگین و مهمی است که چند ده سال است این کشور با آن روبرو است. نهادهای امنیتی بسیاری از افراد را بدون دلیل موجه آنها را دستگیر و به مکان نامشخصی منتقل می کنند. این افراد که توسط نهادهای امنیتی پاکستان مفقود می شوند حتی در صورت بی گناهی و نداشتن مدارک و اسناد معتبر از سوی نهاد های امنیتی یا برای ماه ها و سال های متمادی مفقود می مانند و یا پس از مدتی اجساد شان کشف می شود، تنها تعدادی از آنها آزاد شده و به خانه هایشان باز می گردند. در حال حاضر این مسئله در سطح بسیار بالا گریبانگیر مردم بلوچ، پشتو و سندی و سپس شیعیان پاکستان می باشد.

در دفعات مختلف نهاد های امنیتی پاکستان افراد مظلوم شیعه را دستگیر و مفقود می کنند و باوجود اعتراضات مکرر دادگاه های عالی پاکستان به این مسئله، این نهاد ها این افراد را پس از مدتی بدون ارائه اسناد و مدارک معتبر حتی در دادگاه ها، آنها را به عنوان عاملان تروریسم یا کشف اسلحه از نزد آنها معرفی و برای مدت های طولانی بدون اطلاع رسانی به خانواده هایشان، نزد خود نگاه می دارند.

رئیس کمیته دفاعی سنا، در ادامه اظهاراتش در مورد روابط با آمریکا، گفت: ما گیر نکرده ایم بلکه ما فضای استراتژیک منطقه ای داریم، ما باید از فضای ترس خارج شویم زیرا ترس (از آمریکا) نشانه ضعف است. آمریکا ابر قدرت شد و به شما امر و نهی کرد و بعد از باخت در جنگ عقب نشینی کرد، ما فرصت داریم باید سیاست مستقل خودمان را (بدون ترس و توجه به آمریکا) ایجاد کنیم، بدون توجه به واشنگتن باید سیاست مستقل داشته باشیم. آنها بیشتر به ما نیاز دارند تا ما به آنها، اما باید ابتدا ترس بی دلیل از آنها را از ذهن مان خارج کنیم، زمانیکه شما می ترسید آنها نیز آن را تشدید می کنند.

مشاهد حسین سید طی صحبت در مورد صندوق بین المللی پول IMF خاطر نشان ساخت که ما 22 مرتبه به آنها مراجعه کرده ایم، چرا نباید به جایگزین فکر کنیم؟ این طرز فکر سنتی است که در صورت نیاز های مالی نزد آنها برویم و التماس شان کنیم و از آنها گدایی کنیم، هیچگونه اجبار اقتصادی برای مراجعه به آنها وجود ندارد این تنها نشان دهنده تفکر و ترس ما است.

وی در مورد افغانستان خاطر نشان ساخت که از 10 سال قبل به آمریکا می گفتیم که تنها راه حل مسئله افغانستان مذاکرات می باشد، ژنرال بازنشسته اشفاق کیانی گزارش 14 صفحه ای نزد اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا برد و به آنها گفت که این سیاست جنگی شما با شکست مواجه می شود و نمی توانید در این جنگ پیروز شوید؛ هرچند اوباما وعده داده بود اما او جرات ایستادن مقابل هیئت حاکمه شان را نداشت، اوباما ترسید، زیرا ارتش آنها می خواست که این جنگ ادامه داشته باشد. جنگ آمریکا در افغانستان روزانه هزینه ای بالغ بر 100 میلیون دلار را داشت و آمریکا نزدیک به 2 تریلیون دلار در افغانستان هدر داد، 350 هزار نیروی ارتش افغانستان نامعلوم بود و تنها 50 هزار نیرو بیرون آمد، و اموال این نیروهای ارتش نامعلوم را ژنرال های افغانی و آمریکایی و پیمانکار ها خوردند، باوجود فساد مالی به این بزرگی حتی یک تحقیق هم در آمریکا انجام نشد.

وی خاطر نشان ساخت که این تنها ارتش و مردم پاکستان بودند که در مبارزه با تروریسم قربانی دادند، آمریکا و غرب شکست خوردند و تنها ارتش پاکستان پیروز میدان جنگ علیه تروریسم شد، ارتش در این جنگ به دلیل قربانی مردم  پیروز شد.

ارسال نظر

 
1