خبر فوری

 
 
رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نخستین روز سفر به پاکستان با وزیر امور خارجه این کشور دیدار نمود
کد خبر :1919856915

13:58 1400/03/06


برچسب ها : پاکستان و سازمان ملل متحد, رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد, شاه محمود قریشی, وزیر امور خارجه پاکستان, ولکان بوزکر,

وولکان بوزکر رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد که در صدر هیئت عالی رتبه به اسلام آباد سفر نموده است با حضور در محل وزارت امور خارجه پاکستان با شاه محمود قریشی دیدار نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وولکان بوزکر رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد که در صدر هیئت عالی رتبه به اسلام آباد سفر نموده است با حضور در محل وزارت امور خارجه پاکستان با شاه محمود قریشی دیدار نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، وولکان بوزکر که با دعوت وزیر امور خارجه پاکستان به این کشور سفر کرده است، پس از حضور در دفتر وزارت امور خارجه پاکستان توسط شاه محمود قریشی مورد استقبال قرار گرفت.

دو طرف سپس در دیدار با یکدیگر در زمینه موضوعات مورد علاقه مشترک به ویژه مسئله کشمیر و فلسطین اشغالی و همچنین مسئله صلح افغانستان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان ضمن خوشامد گویی به رئیس ترکیه ای تبار مجمع عمومی سازمان ملل متحد از تلاش های وی برای برگزاری نشست فوری در خصوص مسئله فلسطین تمجید نمود.

وزیر امور خارجه پاکستان سپس طی سخنانی ابراز داشت: برپایی آتش بس جهت متوقف نمودن جنایت های رژیم صهیونیستی نخستین هدف ما بود که در آن به موفقیت دست یافتیم، هدف اصلی ما حل منصفانه مسئله فلسطین و کشمیر مطابق با قطعنامه های سازمان ملل متحد می باشد.

وی تصریح کرد: بدون حل دائمی مسئله فلسطین نمی توان صلح در خاورمیانه را برپا نمود، همچنین برپایی صلح در منطقه آسیای جنوبی بدون حل مسئله کشمیر امکان پذیر نخواهد بود.

قریشی در ادامه این دیدار با اشاره به مسئله افغانستان خاطرنشان کرد: پاکستان خواستار برپایی کامل صلح و ثبات در افغانستان است و جامعه جهانی معترف به تلاش ها و نقش ویژه اسلام آباد در برپایی صلح در افغانستان است.

وی با تمجید از اقدامات رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در امر مقابله با شیوع ویروس کرونا افزود: حفاظت همگی در برابر این ویروس لازمه اساسی برای نجات یافتن از این ویروس منحوس است.

وزیر امور خارجه پاکستان و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ادامه در سطح هیئت های عالی رتبه نیز با یکدیگر در زمینه موضوعات مختلفی همچون امنیت منطقه و پایبندی به منشور ملل متحد به رایزنی پرداختند.

لازم به ذکر است وولکان بوزکر رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد با دعوت رسمی وزیر امور خارجه پاکستان شب گذشته در سفری سه روزه وارد اسلام آباد پایتخت پاکستان شد.

وی قرار است در جریان این سفر با عمران خان نخست وزیر پاکستان و دیگر مقامات عالی رتبه این کشور دیدار و گفتگو نماید، بازدید از دانشگاه دفاع ملی پاکستان نیز از دیگر برنامه های رئیس مجمع عمومی سازمان ملل در سفر به این کشور است.

ارسال نظر

 
1