خبر فوری

 
 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| آنجلا ایگلر کاردار سفارت آمریکا در اسلام آباد با اسد قیصر رئیس مجلس ملی پاکستان دیدار کرد.

اسد قیصر طی گفتگو با خانم آنجلا ایگلر کاردار سفارت آمریکا، ضمن تاکید بر ضرورت تلاش های مشترک جهت حل و فصل کردن مشکلات مردم افغانستان، اظهار داشت که فراهم کردن فرصت های اقتصادی، در زمینه کاهش اتکای افغانستان به کمک های مالی خارجی کمک می کند. طرفین در زمینه گسترش روابط پارلمانی جهت نزدیک کردن دو کشور پاکستان و آمریکا توافق کردند.

اسد قیصر در ادامه ضمن مطرح کردن اوضاع بحرانی اقتصاد افغانستان، با بیان اینکه وضعیت فعلی افغانستان نیازمند توجه فوری بین الملل می باشد، بر ضرورت ساخت بازارچه ها و مناطق اقتصادی تاکید کرد و گفت: ایجاد مناطق اقتصادی به کاهش وابستگی اقتصاد افغانستان به کمک های خارجی کمک خواهد کرد. نبود زمینه های اقتصادی، می تواند موجب فراهم شدن زمینه های مجدد گسترش تروریسم در افغانستان شود.

وی افزود: پاکستان و ایالات متحده از ارزش های انسانی و آزادی بیان مشترک برخوردارند و پارلمان پاکستان مایل است روابط خود را با کنگره آمریکا تقویت کند. وی اظهار داشت که گروهی شامل اسد عمر، حنا ربانی کهر و خرم دستگیر خان از نمایندگان ارشد مجلس پاکستان به منظور برقراری روابط با همتایان آمریکایی خود جهت تقویت دوستی پارلمانی تشکیل شده است و خود او بر فعالیت های این گروه ناظر خواهد بود. سخنگوی مجلس ملی پاکستان با اشاره به روابط میان پاکستان و آمریکا، از اهمیت بسزای این روابط برای پاکستان خبر داد و ابراز داشت: روابط معنادار بین دو کشور موجب ارتقای صلح، امنیت و توسعه در منطقه خواهد شد.

اسد قیصر با تمجید و قدردانی از همکاری آمریکا در ایجاد زیرساخت ها، آموزش، بهداشت و ایجاد فرصت های اقتصادی در پاکستان، بر گسترش همکاری های تجاری و سرمایه گذاری بین دو کشور تاکید کرد و گفت: طی دیدار اخیر او با اعضای کنگره آمریکا، بر افزایش همکاری پارلمانی توافق صورت گرفته است.

خانم آنجلا ایگلر ضمن ابراز موافقت با اظهارات اسد قیصر که گسترش روابط پارلمانی منجر به تقویت بیشتر و مستحکم شدن مناسبات میان دو کشور می شود، رهبری پاکستان را بابت میزبانی از نشست فوق العاده شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی با محوریت افغانستان مورد ستایش قرار داد و گفت: از مشکلات مردم افغانستان آگاه هستم و آمریکا در زمینه فراهم کردن فرصت های اقتصادی به افغانستان، کمک خواهد کرد. وی همچنین متعهد شد که دولت ایالات متحده در زمینه ایجاد مناطق اقتصادی مرزی نیز هرگونه همکاری لازم را انجام خواهد داد. کاردار سفارت آمریکا، پاکستان را کشوری جذاب برای سرمایه گذاری توصیف کرد و اظهار داشت که به همین منظور سرمایه گذاران آمریکایی متمایل به سرمایه گذاری در این کشور هستند. وی از تلاش های بخش اقتصادی سفارت آمریکا در اسلام آباد اطمینان داد.

ارسال نظر

 
1