خبر فوری

 
 
رئیس سنای پاکستان در دیدار با پرنسس اردن: پاکستان امنیت غذایی و تغذیه را مهم می داند
کد خبر :2139179001

14:54 1401/06/04


برچسب ها : برنامه جهانی غذا, پاکستان و سازمان ملل متحد, رئیس مجلس سنا, رئیس مجلس سنای پاکستان, سوء تغذیه, سیل, سیلاب, صادق سنجرانی, محمد صادق سنجرانی,

خانم ساره زاید پرنسس اردن و مشاور ویژه برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد در زمینه سلامت و تغذیه مادر و کودک با صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار کرد


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| خانم ساره زاید پرنسس اردن و مشاور ویژه برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد در زمینه سلامت و تغذیه مادر و کودک با صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار کرد. در این بین در مورد پروژه های جاری تحت برنامه جهانی غذا در نقاط مختلف پاکستان از جمله بلوچستان گفتگو شد.

رئیس سنای پاکستان در این نشست با بیان اینکه پاکستان امنیت غذایی و تغذیه را مهم می داند و همچنین تلاش های صورت گرفته در سطح جهانی در زمینه حفظ مواد غذایی را تشویق کرده ایم، گفت: به منظور کنترل مشکلات مرتبط با تغذیه و امنیت غذایی، با نهادهای بین المللی در تماس هستیم. در مجلس اقداماتی جهت قانون گذاری برای امنیت غذایی و تغذیه مارد صورت گرفته است و بحث هایی برای گنجاندن امنیت غذایی در فهرست حقوق اولیه بشر نیز در جریان می باشد.

وی ضمن ارائه پیشنهاد تشکیل کمیته پارلمانی با محور تغذیه مادر و کودک، گفت: ایالت ها نیز در این کمیته مجلس نماینده خواهند داشت، این اقدامات به افزایش وجهه مثبت پاکستان در جهان کمک خواهند کرد. گفتنی است هیئت همراه پرنسس اردنی این پیشنهاد را خوشایند قرار داده و از آن استقبال کردند.

سنجرانی در ادامه گفتگوی خود با اشاره به این نکته که پاکستان از جمله کشورهایی است که متاثر از تغییرات اقلیمی می باشد، گفت: ردپای کربن پاکستان کمتر از یک درصد است. نقش پاکستان در عوامل ایجاد تغییرات اقلیمی کم اما بیشترین مقدار تحت تاثیر آن قرار می گیرد، وظیفه جامعه جهانی است تا از پاکستان در کاهش اثرات تغییرات آب و هوا حمایت و با این کشور همکاری کند.

وی طی گفتگو در مورد وضعیت پیش آمده ناشی از سیلاب در سراسر کشور از جمله ایالت بلوچستان، اظهار داشت که صد ها هزار نفر به دلیل سیل آواره شده اند و زنان و کودکان ممکن است با سوء تغذیه مواجه شوند، کودکان، زنان و سالمندان باید از سوء تغذیه محافظت شوند. او از برنامه جهانی غذا خواست تا نقش موثری جهت ارائه کمک به سیل زدگان ایفا کند .

صادق سنجرانی تلاش های برنامه جهانی غذا در زمینه رساندن غذا به اقشار ضعیف را مورد ستایش قرار داد و با بیان اینکه مناطق دور افتاده پاکستان مشکلاتی به دلیل سوء تغذیه و عدم توسعه دارند، گفت: اما چنین مشکلاتی با همکاری دولت کاهش خواهند یافت. دولت طی همکاری با سازمان های بین المللی و نهاد های رفاهی درحال تلاش برای کاهش مشکلات سیل زدگان است.

ارسال نظر

 
1