خبر فوری

 
 
رئیس جمهور پاکستان در دیدار با ایمون گیلمور: اسلام آباد مصمم به توسعه و حفاظت از حقوق بشر است
کد خبر :95373685

11:03 1400/12/05


برچسب ها : اتحادیه اروپا, پاکستان و اتحادیه اروپا, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, نماینده ویژه حقوق بشر اتحادیه اروپا,

دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در دیدار با نماینده ویژه حقوق بشر اتحادیه اروپا اظهار داشت: پاکستان متعهد به حمایت و ارتقای حقوق بشر و تضمین اجرای دقیق قوانین کار در این کشور است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در دیدار با نماینده ویژه حقوق بشر اتحادیه اروپا اظهار داشت: پاکستان متعهد به حمایت و ارتقای حقوق بشر و تضمین اجرای دقیق قوانین کار در این کشور است.

بر اساس جزئیات منتشر شده، ایمون گیلمور نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور حقوق بشر در ادامه دیدار با مقامات عالی رتبه پاکستان، روز گذشته با دکتر عارف علوی رئیس جمهوری این کشور دیدار کرد.س

رئیس جمهور پاکستان در این دیدار ضمن خوشامدگویی به نماینده ویژه حقوق بشر اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد: پاکستان پیشرفت های خوبی در زمینه حفاظت از حقوق اساسی شهروندان خود داشته است، مقامات پاکستان مصمم به توانمندسازی مالی زنان و رسیدگی به مسائل بهداشتی از جمله عدم رشد کافی و سوء تغذیه هستند.

دکتر عارف علوی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به اوضاع منطقه کشمیر هند تصریح کرد: اقدامات غیر قانونی هند در منطقه جامو و کشمیر اشغالی و نقض حقوق بشر در این منطقه نگران کننده است، اتحادیه اروپا باید جنایات صورت گرفته از سوی دولت و ارتش هند علیه اقلیت های مذهبی در کشمیر را پیگیری نماید.

وی افزود: هند در حال نسل کشی مسلمانان در کشور خود است و قتل عام مسلمانان در گجرات بخشی از جنایاتی است که با حمایت دولت هند در این منطقه صورت پذیرفت.

رئیس جمهور پاکستان گفت: دولت پاکستان در حال انجام اقداماتی در جهت تضمین عدم نقض حقوق بشر و همچنین تامین حقوق اقلیت های مذهبی و تامین امنیت عبادتگاه های مذهبی این اقلیت ها می باشد.

ایمون گیلمور نماینده ویژه حقوق بشر اتحادیه اروپا نیز در این دیدار اظهار داشت: پاکستان از رتبه ویژه ای در منطقه برخوردار است و اتحادیه اروپا دارای مناسبات خوبی با پاکستان است.

وی همچنین از اقدام پاکستان برای میزبانی طولانی مدت از صدها هزار مهاجر افغان نیز تمجید نمود.

وی تصریح کرد: اتحادیه اروپا در حال مبارزه با اسلام هراسی است و برای تضمین آن اقداماتی را مبنی بر عدم تشویق فعالیت های نفرت انگیز به کار بسته است.

ارسال نظر

 
1