خبر فوری

 
 
رئیس جمهور پاکستان: جامعه جهانی باید نقش خود در زمینه حل مشکلات مردم کشمیری را ایفا کند
کد خبر :2019604070

16:11 1398/08/16


برچسب ها : اتحادیه اروپا, پاکستان, دریاسالار, رئیس جمهور, ژنرال کلادیو گرازیانو,

دکتر عارف علوی رئیس جمهور کشور پاکستان طی گفتگو با ژنرال کلادیو گرازیانو رئیس کمیته نظامی اتحادیه اروپا، گفت: جامعه جهانی باید نقش خود درخصوص حل مشکلات ایجاد شده برای مردم کشمیر توسط دولت فاشیست هند را ایفا کند .


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز، دکتر عارف علوی رئیس جمهور کشور پاکستان طی گفتگو با ژنرال کلادیو گرازیانو رئیس کمیته نظامی اتحادیه اروپا، گفت: جامعه جهانی باید نقش خود درخصوص حل مشکلات ایجاد شده برای مردم کشمیر توسط دولت فاشیست هند را ایفا کند و نباید اصول اخلاقی را درپی منافع اقتصادی قربانی کرد. جنایات و سیاست های جابرانه دولت هند در کشمیر اشغالی موجب کوچ اجباری می‌شود، این مشکلی است که اتحادیه اروپا نیز با آن روبرو بوده است و همانند مهاجرت پناهندگان از مناطق شورش زده خاورمیانه است. برای همین برای جلوگیری از کوچ اجباری مردم کشمیر اشغالی، باید تمامی تلاش های خود را بکار گیریم. پاکستان برای روابط خود با اتحادیه اروپا اهمیت بسزایی قائل است و اتحادیه اروپا از متحدان دیرینه و شرکای تجاری و سرمایه گذاری اصلی پاکستان است.
دکتر عارف علوی خاطر نشان کرد که پاکستان طرح GSP Plus را یک راه حل سازنده برای بهبود وضعیت اقتصادی خود می‌داند. وی با تشکر از بازدید ژنرال گرازیانو از پاکستان، این سفر را موجب گسترش روابط دفاعی میان دوطرف در آینده عنوان کرد و بیان داشت که اسلام آباد خواستار همکاری جدی با پارلمان جدید و کمیسیون اروپا است.
رئیس کمیته نظامی اتحادیه اروپا طی گفتگو در این دیدار، ابراز داشت که اتحادیه اروپا از حقوق انسانی مردم کشمیر به طور کامل حمایت می‌کند.

 


لازم به ذکر است ژنرال کلادیو گرازیانو صبح روز گذشته (چهارشنبه) دیداری با دریاسالار ظفر محمود عباسی فرمانده ستاد نیروی دریایی ارتش پاکستان داشته و طرفین در مورد امور دوجانبه به گفتگو پرداختند.

ارسال نظر

 
1