خبر فوری

 
 
رئیس جمهور ترکیه: ما از هر راه ممکن نیاز های دفاعی پاکستان را برآورده خواهیم کرد
کد خبر :1572097377

15:11 1399/11/05


برچسب ها : پاکستان, پاکستان و ترکیه, ترکیه, ناوچه, ناوچه سبک, نیروی دریایی پاکستان,

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی شرکت در مراسم افتتاحیه ساخت یک ناو جنگی برای پاکستان، اظهار داشت که ما از هر راه ممکن نیازهای دفاعی پاکستان و کشورهای متحد خود را برآورده خواهیم کرد.


آنکارا: به گزارش راز نیوز| رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی شرکت در مراسم افتتاحیه ساخت یک ناو جنگی برای پاکستان،  اظهار داشت که ما از هر راه ممکن نیازهای دفاعی پاکستان و کشورهای متحد خود را برآورده خواهیم کرد. وی افزود: روابط دو کشور در هر سطحی بسیار مستحکم هستند و توافق "ملجم کورویت" میان پاکستان و ترکیه، نقطه عطف است. دوکشور در نقطه جغرافیایی حساسی واقع شده و با چالش های یکسانی مواجه هستند.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه سخنرانی خود با اشاره به سفر خود در ماه فوریه سال گذشته به پاکستان، اظهار داشت که دو کشور معاهده ای را در مورد ایجاد یک چارچوب استراتژیک اقتصادی امضاء کردند تا به عنوان چارچوبی نهادی برای توسعه و گسترش روابط ترکیه و پاکستان عمل کند. ملت هایی که در زمینه های تکنولوژی و بخش دفاعی مستقل و خودکفا نباشند، نمی توانند با اطمینان به آینده خود نگاه کنند. ترکیه مجبور است قدرت خود را در بالاترین سطح برای تضمین امنیت ملی و حمایت از حقوق دوستان خود حفظ کند. وی افزود: دستیابی به قدرت در زمینه های اقتصادی، نظامی و دیپلماتیک، جدای از آنکه اولویت ترکیه باشد، اجبار نیز است. ما ملتی هستیم که می توانیم مطابق با ادعا، اهداف و جهان خود را مطرح کنیم. درحالیکه تعداد پروژه های صنعت دفاعی در سال 2002 میلادی 62 پروژه بود، امروز این عدد به 700 پروژه افزایش یافته است. ما در تجهیزات زمینی و دریایی و همچنین تامین نیازهای دوستان و متحدان خودکفا شده ایم. ما ضمن طراحی کشتی های جنگی جزو فهرست 10 کشور تولید و صادر کننده نیز هستیم.

براساس گزارش های منتشر شده، این مراسم به منظور به آب انداختن پنجمین ناوچه F-515 و افتتاحیه ساخت سومین ناوچه سبک در ستاد ساخت کشتی ها استانبول برگزار شد و رئیس جمهور ترکیه به عنوان مهمان خصوصی شرکت کرد.

شایان ذکر است رجب طیب اردوغان رئیس جمهور، سخنگوی پارلمان ترکیه، وزیر دفاع ترکیه، فرمانده ستاد مرکزی ارتش ترکیه، فرمانده نیروی دریایی ترکیه و سائرس سجاد قاضی سفیر پاکستان در ترکیه در مراسم جوشکاری کشتی جنگی طراحی شده برای پاکستان شرکت کردند. سخنرانان در این مراسم ضمن ابراز خرسندی و استقبال از روابط فیمابین پاکستان و ترکیه، ابراز داشتند که روابط میان دو کشور با گذشت هر روز درحال تعمیق و تقویت هستند.

گفتنی است براساس توافقنامه انجام گرفته بین دو کشور پاکستان و ترکیه، دو کشتی جنگی در ترکیه و دو کشتی جنگی نیز در پاکستان ساخته خواهند شد، درحالیکه ترکیه ناوچه سبک "ملجم" را تحویل پاکستان داده است. یکی دیگر از ناوچه های سبک نیز درپی انتقال تکنولوژی از ترکیه، درحال ساخت در پاکستان است و مراسم افتتاحیه سومین ناوچه سبک نیز روز گذشته در ترکیه با حضور رئیس جمهور این کشور انجام شد.

ارسال نظر

 
1