خبر فوری

 
 
رئیس جمهور آمریکا : از کشته شدن خاشقچی مطمئنیم / ترکیه : جستجو جوی جسد خاشقچی در جنگل ادامه دارد
کد خبر :277431720

15:28 1397/07/27


برچسب ها : آمریکا, تروریست, تروریسم, ترکیه, عربستان سعودی,

دونالد ترامپ ،رئیس جمهور آمریکا طی بیانیه ای گفته است که، پرونده قتل جمال خاشقچی را به شدت محکوم میکنیم، و اکنون متقاعد شده ام که او کشته شده است. مسئولیت آن نیز به عهده عربستان سعودی است.


دونالد ترامپ ،رئیس جمهور آمریکا طی بیانیه ای گفته است که، پرونده قتل جمال خاشقچی را به شدت محکوم میکنیم، و اکنون متقاعد شده ام که او کشته شده است. مسئولیت آن نیز به عهده عربستان سعودی است.

به گزارش خبرگزاری AFP فرانسه، دونالد ترامپ در پاسخ به سوال پرسیده شده که آیا اکنون شما مطمئن هستید که این خبرنگار کشته شده است؟ گفت : بله با قاطعیت می توانم بگویم که او کشته شده است و این باعث تاسف است.

ترامپ گفت : ما باید پاسخ قاطعی به عربستان بدهیم و این پاسخ ما به عربستان بسیار تند خواهد بود.

گفتنی است که مائیک پومپیو در رابطه با این موضوع به ترامپ گفته بود که، برای تکمیل تحقیقات باید مدت زمان بیشتری را در اختیار عربستان قرار دهیم.

این درحالی است که خبرگزاری نیویورک تایمز در گزارش خود نوشته است که مقامات آمریکایی می توانند، یکی از روسای نزدیک به ولیعهد عربستان، به نام ژنرال احمد الاسیری را به کشتن خاشقچی متهم کنند.

مائیک پومپیو در روز گذشته طی بیانیه ای با اشاره به روابط استراتژیکی میان آمریکا و عربستان سعودی گفت : عربستان سعودی یکی از مهم ترین شرکای ما در مبارزه با تروریسم است، و باید این موضوع را نیز به یاد داشته باشیم که دو اماکن مقدس تحت سلطه او هستند.


ترکیه : جستجو جوی جسد خاشقچی در جنگل ادامه دارد


استانبول : ترکیه درحال تلاش برای جست‌وجو جسد خاشقچی کشته شده در یکی از جنگل های ترکیه است.
به گزارش خبرگزاری بین المللی، مقامات ترکیه پس از دریافت خبری مبنی بر این که خاشقچی را پس از به قتل رساندن وی، جسد او را تکه تکه کرده و در جنگلی خارج از استانبول دفن کرده اند، تیم جستجو جویی تشکیل داده و درحال تلاش برای پیدا کردن جسد این خبرنگار معروف هستند.

تیم تحقیقاتی ترکیه، اطلاعات مهمی در رابطه با قتل خاشقچی را دریافت کرده بود، که پس از دریافت اطلاعات جدید در این موضوع و احتمال دفن شدن جسد این خبرنگار در یکی از جنگل های اطراف و یا زمین های زراعی، دایره تحقیقات را وسیع تر کرده است.

این تیم، صدای ضبط شده ای را به دست آورده است که در آن صدای سر کنسولگر سعودی ضبط شده است که او خطاب به تروریست های فرستاده شده از سوی عربستان می گوید : '' برید بیرون و این کارها رو انجام دهید، این کارهای شما برای من مشکل ساز خواهد شد. ''

مقامات ترکیه پس از رسیدن مائیک پومپیو به ترکیه، این صدای ضبط شده را در اختیار وی نیز قرار دادند.

تیم تحقیقاتی پس از جستجو جوی کنسولگری و خانه سر کنسول مدارکی و اسنادی را یافتند که آنها را برای آزمایش و تطبیق با DNA خاشقچی، به آزمایشگاه فراسوی فرستاده اند.

از طرفی گروه ها و سازمان های حقوق بشری موجود در ترکیه نیز از مقامات ترکیه خواستار کمک خواهی از آمریکا در این زمینه شده اند تا هرچه سریعتر این موضوع به سرانجام برسد.

این درحالی است که عربستان سعودی همچنان، اتهامات وارده به خود در رابطه با قتل، گم شدن و نتایج تحقیقات در رابطه با خبرنگار معروف خاشقچی را رد کرده و تکذیب می‌کند.

ارسال نظر

 
1