خبر فوری

 
 
رؤف کلاسرا: احتمال سفر دیگر ژنرال باجوا به عربستان سعودی وجود دارد
کد خبر :460439033

19:57 1399/05/29


برچسب ها : پاکستان و ترکیه, پاکستان و عربستان سعودی,

رؤف کلاسرا روزنامه نگار و تحلیل گر ارشد پاکستانی گفت: باتوجه به سفر اخیر ژنرال باجوا فرمانده ارتش پاکستان به عربستان سعودی این تصور وجود دارد که امکان سفر دیگر فرمانده ارتش به عربستان سعودی طی یکی دو ماه اخیر وجود دارد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| رؤف کلاسرا روزنامه نگار و تحلیل گر ارشد پاکستانی با تحلیل تنش های اخیر میان پاکستان و عربستان سعود، گفت: باتوجه به سفر اخیر ژنرال باجوا فرمانده ارتش پاکستان به عربستان سعودی این تصور وجود دارد که مسائل هنوز در حال بررسی هستند و امکان سفر دیگر فرمانده ارتش به عربستان سعودی طی یکی دو ماه اخیر وجود دارد. هیئت عربستان سعودی به پاکستان از روابط شکل دهی جدید اسلام آباد به روابط خود با ترکیه و رجب طیب اردوغان که روابط آن با عربستان چندان خوب نیستند، شکایت کرد.

وی افزود: روابط میان پاکستان و عربستان سعودی زمانیکه عمران خان نخست وزیر پاکستان طی سخنرانی در سازمان ملل رجب طیب اردوغان را مورد ستایش قرار داد، خراب شدند. پاکستان به جای عضویت در بلوک جدید ترکیه و ایران، باید در بلوک عربستان سعودی بماند. رؤف کلاسرا از رسیدن خبرهایی مبنی بر نشست سه ساعته محمد بن سلمان ولیعهد عربستان با تیم خود قبل از رسیدن ژنرال باجوا به ریاض در این رابطه خبر داد و افزود: در این نشست خالد بن سلمان برادر کوچک محمد بن سلمان و نایب وزیر دفاع عربستان نیز حضور داشت. در این نشست طی تصمیمی با ارائه اختیارات مهم به برادر کوچک ولیعهد، او را به دیدار با ژنرال باجوا فرستادند. از این دیدار ها اعلامیه مشترک نیز منتشر نشده است.

گفتنی است عامر متین تحلیل گر ارشد نیز در مورد روابط میان دو کشور اذعان داشت که هرچند روابط هم اکنون بیش از این وخیم  تر نخواهند شد، اما بهبود نیز نیافته اند و به درجه ای نرسیده اند که همچون سابق باشند. در این بازدید رهبری عربستان سعودی هیچ بسته مالی را اعلام نکرد و شور و اشتیاقی نیز از خود نشان نداد.   

ارسال نظر

 
1