خبر فوری

 
 
ذبیح الله مجاهد: ساختار سیاسی پاکستان نماینده نظام اسلامی نیست / تی تی پی هیچ ارتباطی به ما ندارد و ادعاهای آنها بی اساس است
کد خبر :1470710232

17:24 1400/09/20


برچسب ها : تحریک طالبان پاکستان, تروریست, تروریسم, ذبیح الله مجاهد, سخنگوی طالبان افغانستان, طالبان افغانستان,

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان افغانستان طی مصاحبه ای با یک مجله خارجی، در واکنش به بیانیه تحریک طالبان پاکستان، با بیان اینکه تحریک طالبان پاکستان هیچ ارتباطی به ما ندارد، اظهار داشت: ادعاهای سرکرده این گروه در این زمینه بی اساس است.


کابل: به گزارش راز نیوز| ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان افغانستان طی مصاحبه ای با یک مجله خارجی، در واکنش به بیانیه تحریک طالبان پاکستان، با بیان اینکه تحریک طالبان پاکستان هیچ ارتباطی به ما ندارد، اظهار داشت: ادعاهای سرکرده این گروه در این زمینه بی اساس است.

شایان ذکر است ویدیویی در فضای مجازی از مفتی نور ولی محسود سرکرده تحریک طالبان پاکستان TTP منتشر شده است که می گوید: "ما تحت حمایت امارت اسلامی افغانستان هستیم. تحریک طالبان پاکستان یک شاخه ای از امارت اسلامی افغانستان است و آنها در آن سرزمین زیر سایه چتر آنها می باشند." همچنین این گروه در بیانیه ای دیگر گفته بود که تحریک طالبان پاکستان و طالبان افغانستان یکی هستند با این تفاوت که آنها در سرزمین افغانستان علیه دشمنان مبارزه کردند و پیروز شدند و ما اینجا در پاکستان با دست نشانده های کافران و ارتش آنها مبارزه می کنیم.

براساس جزئیات منتشر شده، ذبیح الله مجاهد ضمن رد کردن این اظهارات و بیانیه نور ولی محسود، خاطر نشان ساخت: تی تی پی هیچ ارتباطی به امارت اسلامی افغانستان ندارد، آنها به عنوان یک سازمان، بخشی از امارت اسلامی نیستند و اهداف ما نیز بایکدیگر یکسان نیست.

وی افزود: ما آنها را نصیحت می کنیم که بر صلح در کشور خود متمرکز شوند، بسیار مهم است که آنها فرصتی برای ورود دشمنان به منطقه یا پاکستان را فراهم نکنند. سخنگوی طالبان افغانستان، از پاکستان خواستار تجدید نظر در زمینه مطالبات آنها جهت بهبود منطقه و پاکستان، شد و گفت: تی تی پی مسئله داخلی پاکستان است و موضع ما این است که در امور داخلی کشورها دخالت نکنیم، بنابراین ما در مسئله داخلی افغانستان نیز دخالت نخواهیم کرد.

از طرفی ویدیوی دیگری نیز از ذبیح الله مجاهد منتشر شده است که می گوید: "ساختار سیاسی پاکستان نماینده نظام اسلامی نیست. آنجا دولت در دست افرادی است که گماشته شده اند، همانطور که اینجا در افغانستان، اقتدار و حکومت ما بیست سال در دست دیگران بود، یعنی نماینده مردم نبوده اند. "

 

ارسال نظر

 
1