خبر فوری

 
دیپلمات غربی: هیچگاه از پاکستان درخواست در اختیار گذاشتن پایگاه هوایی را نکرده ایم
کد خبر :1533195033

13:39 1400/04/22


برچسب ها : CIA, آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا, آی اس آی, ارتش آمریکا, پاکستان و آمریکا, پایگاه نظامی, خروج نظامیان آمریکایی, دیپلمات, رئیس سازمان اطلاعات پاکستان, روند صلح افغانستان, سپهبد فیض حمید, شاه محمود قریشی,

چند تن از دیپلمات های غربی مدعی شده اند آمریکا هیچگاه خواستار در اختیار گذاشتن پایگاه هوایی از جانب پاکستان نشد، در حالی که این موضوع در پاکستان در راس اخبار این کشور قرار دارد که حیرت واشنگتن را برانگیخته است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| چند تن از دیپلمات های غربی مدعی شده اند آمریکا هیچگاه خواستار در اختیار گذاشتن پایگاه هوایی از جانب پاکستان نشد، در حالی که این موضوع در پاکستان در راس اخبار این کشور قرار دارد که حیرت واشنگتن را برانگیخته است.

بر اساس جزئیات منتشر شده، یک دیپلمات ارشد غربی که خواست نامش فاش نشود در این خصوص ابراز داشت: هیچ فردی در دولت ایالات متحده وجود ندارد که درخواست پایگاه نظامی را (از پاکستان) کرده باشد، در حالی که این موضوع همچنان در پاکستان مورد توجه قرار دارد.

وی افزود: تبدیل شدن این مسئله به یک موضوع مورد بحث و استفاده از هشتگ «قطعا_نه» باعث تعجب واشنگتن شده است.

طبق گفته منابع آگاه موثق، آمریکا اسلام آباد را از مواضع خود در خصوص کمپین مرتبط با موضوع پایگاه نظامی آگاه ساخته است.

گفتنی است طی چند ماه اخیر به دنبال فرارسیدن تاریخ خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، این موضوع در میان قانون گذاران و سیاست گذاران آغاز گردید که احتمالا آمریکا خواستار در اختیار گذاشتن پایگاه های نظامی پاکستان شده است.

طبق آخرین گزارش نشریه نیویورک تایمز آمریکا ویلیام برنز رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا(CIA) در این خصوص با مقامات عالی رتبه نیروهای مسلح پاکستان و رئیس سازمان اطلاعات پاکستان(ISI) به صورت مستقیم گفتگو نموده است.

به دنبال انتشار این خبر در رسانه های پاکستانی شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه این کشور در صحن پارلمان اعلام نمود تا زمانی که عمران خان بر سر اقتدار در پاکستان حضور دارد هیچ مجوزی برای ساخت پایگاه نظامی به آمریکا داده نخواهد شد.

یک دیپلمات ارشد غربی در این خصوص ابراز داشت: این موضوع بزرگ سازی مسئله ای است که اصلا وجود ندارد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اعتقاد مقامات پاکستانی مبنی بر تصمیم عجولانه آمریکا برای خروج از افغانستان گفت: این یک شیوه برای متهم نمودن دیگران در خصوص وخامت اوضاع امنیتی در افغانستان است.

یک دیپلمات دیگر غربی نیز در این خصوص گفت: هدف از بحث و جدل باید این باشد که چرا طالبان در آغاز به هنگام مذاکرات با دولت حاکم افغانستان موفق عمل نکرده است؟

 

ارسال نظر

 
1