خبر فوری

 
 
دیده بان حقوق بشر امارات متحده عربی را به بازداشت و اخراج پاکستانی ها متهم می کند
کد خبر :866339525

16:33 1400/04/03


برچسب ها : امارات متحده عربی, سازمان دیده بان حقوق بشر, شیعیان پاکستان,

سازمان بین المللی حقوق بشر امارات متحده عربی را به گم شدن چهار پاکستانی از مهر سال گذشته متهم کرد.


 

ابوظهبی : به گزارش راز نیوز | سازمان بین المللی حقوق بشر امارات متحده عربی را به گم شدن چهار پاکستانی از مهر سال گذشته متهم کرد.

 

به گفته این سازمان ، شش نفر دیگر نیز به این دلیل که آنها به مکتب فکری شیعه تعلق داشتند ، اخراج شدند.

 

این گروه حقوق بشری در گزارشی که روز سه شنبه منتشر شد گفت : این 10 نفر سالها در امارات متحده عربی به عنوان مدیر ، کارکنان فروش ، روسای مشاغل کوچک ، کارگران و رانندگان مشغول به کار بودند.

 

پیش از این ، دیده بان حقوق بشر گفته بود که صدها نفر از فعالان ، روشنفکران و وکلا در زندان های امارات متحده عربی در حال گذراندن مجازات طولانی هستند. در حالی که امارات متحده عربی این ادعا ها را قبول نکرد.

 

گزارش دیده بان حقوق بشر گفت: "در ماه مهر و آبان ، مقامات امارات متحده عربی شش نفر را که به زور ربوده بودند آزاد کردند و بلافاصله از کشور اخراج کردند."

 

یکی از چهار بازداشت شده شش ماه بعد با خانواده اش تماس گرفت خانواده اش هنوز نمی دانند که وی کجا نگهداری می شود و چرا بازداشت شده است.

 

این گروه حقوق بشر گفت که با اعضای خانواده صحبت کرده است ، آنها گفتند که آنها دیگر شیعیان پاکستانی را می شناسند که از اواسط شهریور توسط مقامات امارات بازداشت شده اند.

 

دیده بان حقوق بشر افزود : همزمان با تشدید تنش های جهانی، گزارش های مکرر از امارات متحده عربی مبنی بر هدف قرار دادن عمدی شیعیان مقیم  منتشر می شود ، خواه این افراد لبنانی باشند یا عراقی، افغانی و پاکستانی.

 

 

ارسال نظر

 
1