خبر فوری

 
 
دیدار یاوجنگ سفیر چین با وزیر امور دریایی پاکستان
کد خبر :625259951

18:45 1399/02/29


برچسب ها : بندر کراچی, پاکستان و چین,

سید علی حیدر زیدی وزیر امور دریایی فدرال پاکستان در دیدار با یاوجنگ سفیر چین در اسلام آباد، در خصوص پروژه عظیم مرتبط با کراچی به گفتگو پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سید علی حیدر زیدی وزیر امور دریایی فدرال پاکستان در دیدار با یاوجنگ سفیر چین در اسلام آباد، در خصوص پروژه عظیم مرتبط با کراچی به گفتگو پرداخت.

طبق بیانیه وزارت امور دریایی، وزیر فدرال امور دریانوردی این چشم انداز را دارد که می تواند پاکستان را به یک کشور دریایی تبدیل و بویژه در توسعه بندر کراچی نقش آفرینی کند و آن را به موازات سایر شهرهای بندری قرار دهد که برای این امر سعی در اجرای سریع برنامه ها را دارد، تحت این پروژه، تمامی زمین های تجاوز یافته به مناطق مسکونی برنامه ریزی شده با تمامی امکانات تبدیل خواهند شد. امید بر این است تا این پروژه به طور مستقیم در رغبت سرمایه گذاری خارجی مستقیم نقش مهمی ایفا کند. طی این نشست، علی زیدی با استناد به لس آنجلس و نیویورک به عنوان نمونه ، گفت: در سطح جهانی بنادر شهرهایی را اداره می کنند که در آن از درآمدهای بندری برای پیشرفت مردم استفاده می شود. وی با ابراز تاسف، گفت: پس از آزادی متاسفانه بندر کراچی مورد توجه قرار نگرفته است. پروژه که قرار بود در سه ماه نخست 2020 راه اندازی شود، به دلیل شیوع کرونا، با تاخیر مواجه شده است. وزارت امور دریایی با ترویج مفهوم اقتصاد آبی در پاکستان، پروژه هایی را برای استفاده بهتر از منابع دریایی و تحویل به موقع و ترخیص محموله ها در بنادر را آغاز خواهد کرد. یک سیستم بهتر با شفافیت و عدم تبعیض در حال ایجاد است.

علی زیدی ضمن اطلاع رسانی به سفیر چین از ادامه روند فعالیت این بندر بدون هیچگونه دخالت و حتی در زمان همه گیری کنونی کرونا، گفت: در ماه های مارس و آوریل به ترتیب 140 و 130 کشتی در بخش قاسم این بندر پهلو گرفته اند. به همین ترتیب، وزارت امور دریایی چرخه اقتصاد را حفظ کرده و زنجیره تامین تبادلات با چین را نیز حفظ می کند.

یاوجنگ سفیر چین در پاکستان از پایبندی شدید وزارت امور دریایی به استانداردهای بهداشتی در این دوره دشوار و همچنین استراتژی دوجانبه این کشور برای تامین اشتغال و معیشت قدردانی کرد.

ارسال نظر

 
1